Na początku stycznia tego roku Adam Richter, radny Rady Miejskiej w Lublińcu, skierował do Burmistrza Edwarda Maniury interpelację dotyczącą budowy przystanku autobusowego na skrzyżowaniu ulicy Droniowiczki z ulicą Czarnoleską.
W uznaniu samorządowca, potrzeba wytyczenia obiektu będzie miała związek ze zbliżającą się, długotrwałą budową nowego wiaduktu w ciągu ulicy Powstańców Śląskich [droga wojewódzka nr 906]
W złożonym dokumencie radny Adam Richter wskazał głównie na bezpieczeństwo i usprawnienie transportu dzieci do lokalnych szkół.
“Prośbę tą motywuję brakiem chodnika na odcinku od ulicy Czarnoleskiej do skrzyżowania ulic Droniowickiej z ulicą Południową i zwiększonym ruchem samochodowym w trakcie remontu wiaduktu” – pisał radny klubu “Z Burmistrzem dla Lublińca”.
“W wyniku spotkań oraz prowadzonej korespondencji w sprawie organizacji komunikacji zastępczej dla ruchu pieszego podczas rozbiórki i budowy wiaduktu nad torami PKP w ciągu DW 906 w Lublińcu z przedstawicielami Zarządu Dróg Wojewódzkich w Katowicach, Firmy Banimex – wykonawcy zadania oraz Starostwa Powiatowego w Lublińcu, wstępnie uzgodnione zostały dwie trasy komunikacji zastępczej dla ruchu pieszego podczas rozbiórki i budowy wiaduktu” – czytamy w odpowiedzi Burmistrza Miasta Lublińca, Edwarda Maniury [7.04.]
Jak precyzuje Burmistrz Miasta Lublińca, proponowane trasy komunikacji zastępczej rozbito na dwie linie: przez ul. Częstochowską oraz przez ulicę Droniowicką.
“Trasa przez ul. Droniowicką przewiduje przystanek pośredni na skrzyżowaniu ulic Droniowiczki z ul. Czarnoleską. Aktualnie oczekujemy na akceptację ww. propozycji” – dodał Edward Maniura.
Proponowane trasy komunikacji zastępczej wraz z przystankami:
To nie lepiej zrobić przejazd pod wiaduktem dla ruchu lokalnego nawet z dróżnikiem i szlabanami będzie taniej tylko trzeba rozmawiać do bólu…
Przewoźnik TVG już zapowiedział podróżnym, że od momentu zamknięcia wiaduktu będzie realizował kursy tylko do dworca, z pominięciem wszystkich przystanków w całym mieście. Wie o tym starosta i burmistrz miasta. Jak radni, wójtowie gmin oraz starosta i burmistrz Lublińca zamierzają zapewnić dojazd, szczególnie osób starszych, do szpitala, przychodni, ZUSu, pod którymi zatrzymywały się busy? Jakiego rodzaju komunikację miejską zapewnia miasto na ten okres (lub na stałe)?