Lubliniec: Jeśli ruszy budowa nowego wiaduktu, jak będzie wyglądać i co z objazdami? Dotarliśmy do projektu!

Lubliniec: Jeśli ruszy budowa nowego wiaduktu, jak będzie wyglądać i co z objazdami? Dotarliśmy do projektu!

Dzięki uprzejmości pracowników Wydziału Inwestycji i Rozwoju Urzędu Miejskiego w Lublińcu uzyskaliśmy wgląd do projektu nowego wiaduktu planowanego do budowy na ulicy Powstańców Śląskich, w sąsiedztwie zakładu Lentex. Mamy również oficjalną informację dotyczącą objazdów wyznaczonych w okresie trwania prac.

Przybliżony koszt robót to około 36 milionów złotych.

Według najbardziej optymistycznych założeń, jeśli inwestorom (Zarząd Dróg Wojewódzkich w Katowicach oraz Zarząd Województwa Śląskiego) uda się wygospodarować środki finansowe i zdobyć dofinansowania zewnętrzne, rozpoczęcie inwestycji może nastąpić jeszcze w 2022 roku – Źródła finansowania zostaną określone w trakcie wprowadzania zadania do Planu Rzeczowo-Finansowego – zaznacza Ryszard Pacer, rzecznik prasowy ZDW.

W przetargu na opracowanie projektu, rozstrzygniętym w lipcu 2017 przez Zarząd Dróg Wojewódzkich w Katowicach, uwzględniono łącznie osiem obiektów mostowych zlokalizowanych w regionie, z podziałem na trzy zadania. W zadaniu trzecim zawarto dwie inwestycje – budowę nowego mostu ponad ciekiem wodnym w miejscowości Kieleczka (pow. gliwicki) i właśnie rozbiórkę obecnego oraz budowę nowego wiaduktu w Lublińcu. Koszt wykonania tej części dokumentacji projektowej sięgnął ponad 301 tysięcy złotych brutto.

Podstawowe parametry techniczne projektowanego wiaduktu:

  • długość całkowita wiaduktu: 174,9 m (łącznie pięć przęseł)
  • przęsła ponad torami w formie dwóch stalowych łuków
  • rozmiary łuków: długość całkowita 76,2 m / wysokość 13,39 m
  • szerokość całkowita wiaduktu: 15,2 m (przęsło łukowe) i 13,8 m (przęsła belkowe w pozostałej części)
  • szerokość całkowita jezdni: 7,8 m
  • chodnik i ścieżka rowerowa o szerokości 3,1 m (osłonięte barierami)
  • budowa nowego oświetlenia w liczbie 12 latarni rozmieszczonych po obu stronach drogi
  • remont obecnych zejść schodowych
  • brak zmian w obecnych powiązaniach z innymi drogami
  • wycinka 20 drzew (samosiejki oraz drzewa wcześniej nasadzone) i krzewów
  • budynek biurowy znajdujący się pod wiaduktem zostanie rozebrany

Marszałek zatwierdził już opracowane objazdy

Nie ulega wątpliwości, że inwestycja, która wedle założeń może potrwać nawet półtora roku, spowoduje duże komplikacje w ruchu drogowym na obszarze miasta. Zwróciliśmy się zatem do Zarządu Dróg Wojewódzkich z prośbą o podanie informacji dotyczącej objazdów, które zostałyby wyznaczone na czas trwania prac.

Wiemy już, że opracowany projekt tymczasowej organizacji ruchu został zatwierdzony przez marszałka województwa śląskiego. Jak poinformował Ryszard Pacer, przewiduje ona, że:

  • ruch samochodowy kierowany będzie ul. Klonową i ul. Częstochowską na terenie gminy Lubliniec oraz ul. Główną w Jawornicy (do ronda w Kochanowicach a następnie drogami krajowymi 46 i 11)
  • dla wygody pieszych, wykonawca zobowiązany będzie w godzinach 6.00 – 22.00 zapewnić kursowanie zastępczej komunikacji zbiorowej busami 9 osobowymi [więcej w nagraniu poniżej – przyp. red.]
  • ruch rowerowy zostanie skierowany na najbliższy przejazd kolejowy w ciągu ul. Częstochowskiej i dalej ulicami: Podmiejską, Częstochowską, Paderewskiego, Plebiscytową i Cmentarną.

Według informacji, którą otrzymaliśmy od Dominiki Łupierz – rzecznika prasowego Starostwa Powiatowego w Lublińcu, w proponowanych objazdach nie uwzględniono ulic Droniowickiej i Droniowiczki.

Jak czytamy w treści projektu: na czas prowadzenia robót odcinek drogi gminnej (ul. Nowa / ul. Plebiscytowa w Lublińcu) zostanie wyłączony z ruchu (z wyznaczeniem objazdu), natomiast odcinek drogi gruntowej stanowiący dojazd do punktu skupu surowców wtórnych pozostanie przejezdny w godzinach funkcjonowania firmy (zgodnie z prośbą właściciela punktu).

Kolejny krok w kierunku budowy tunelu na ul. Częstochowskiej. W Lublińcu podpisano List Intencyjny

  1. Dlaczego nie ma ukierunkowana jakiegokolwiek na fakt, iż ulica Częstochowska zostanie tak zakorkowana że przejazd przez nią będzie niemożliwy, wiem z dobrze poinformowanych źródeł PKP im możnaby przeprowadzić ruch lokalny dla samochodów osobowych i pieszych starym traktem po ulicy plebiscytowej i dalej dołączyć do ulicy niegolewskich stawiając tymczasowe rogatki na przejeździe kolejowym. Dlaczego zarówno obecne władze jak i osoby do nich aspirujące nigdy nie podjęły tego rozwiązania na czas budowy nowego wiaduktu? Czy mieszkańcy rejonów za wiaduktem to inni ludzie niż pozostali mieszkańcy miast?

    Odpowiedz
  2. Dlaczego kiedy ten portal krytykuje władze Lublińca to jest chamski i pisowski a jak pisze dobrze o lublińcu to jest cisza?????

    Odpowiedz

Dodaj komentarz do Marek Anuluj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.