Parking obok dworca PKP w Lublińcu ma służyć podróżnym. W rzeczywistości… jest inaczej – uważa nasz czytelnik

Parking obok dworca PKP w Lublińcu ma służyć podróżnym. W rzeczywistości… jest inaczej – uważa nasz czytelnik

Czy lubliniecki.pl nie mógłby zając się “dzikim parkowaniem” w Centrum Przesiadkowym przy dworcu PKP w Lublińcu? Z założenia parking jest dla podróżnych. W praktyce jest tak, że podróżny ma problem aby znaleźć tutaj wolne miejsce – Spostrzeżenia naszego czytelnika przekierowaliśmy do Urzędu Miejskiego w Lublińcu.

Dojeżdżam do pracy w poniedziałki i wracam w piątki. Dziś [8.02. – przyp. red.] nie znalazłem ani jednego miejsca wolnego. Z przymusu “wygospodarowałem” jedno wolne miejsce tak aby nie blokować ruchu. Trochę obawiam się, że kiedy wrócę w piątek… to może być mandat. Byłoby to o tyle zabawne, że część z tych blokujących miejsca to pracownicy Komendy Powiatowej Policji, którzy zrobili sobie z Centrum Przesiadkowego parking zakładowy – twierdzi autor listu.

W godzinach zmiany służby można zaobserwować jak pracownicy wprost z budynku Komendy idą po samochód do Centrum albo wprost z Centrum do budynku komendy. Ostatnio tydzień temu o 5:50 rano postawny pan zaparkował obok mnie, po czym żwawym krokiem podążył do wiadomego budynku. Piszę to ponieważ w chwili obecnej ruch kolejowy jest niewielki, ale niedługo, kiedy się wznowi, to autentyczni podróżni przegrają z tymi “abonamentowymi” – kwituje nadawca.

Co na to władze Miasta? – Parking jest obiektem ogólnodostępnym, przeznaczonym przede wszystkim dla osób podróżujących środkami lokomocji zbiorowej, pozostawiających tam swoje pojazdy na czas podróży. Obecny deficyt wolnych miejsc parkingowych w rejonie ulicy Paderewskiego jest wynikiem czasowego wyłączenia z użytkowania czwartego poziomu parkingu – ze względu na warunki zimowe – oraz remontu sąsiedniego budynku Banku PKO, który spowodował zamknięcie parkingu przy budynku – wyjaśnia Józef Korpak, sekretarz miasta.

*     *     *

Centrum Przesiadkowe “Park and Ride” uruchomione zostało 16 września 2020 roku. Nowoczesny obiekt, z czteropoziomowym parkingiem zdolnym pomieścić do 100 samochodów osobowych,  jest częścią dużego, wartego 66 milionów (przy dofinansowaniu unijnym 54 mln), projektu o zasięgu powiatowym, tworzącego system punktów przesiadkowych, parkingów i ścieżek rowerowych o łącznej długości ponad 45 kilometrów. Nadrzędnym celem systemu “Park & Ride” [tłum. parkuj i jedź] jest zsynchronizowanie i usprawnienie różnych form komunikacji, z naciskiem na transport publiczny odciążający ruch samochodowy.

Zdjęcie: archiwum 9/2020

  1. Co to za duży projekt o długości 45 kilometrów, warty 66 milionów ?

    Odpowiedz
    • Julian Werner

      Oprócz ścieżek rowerowych to również parkingi, oświetlenie i inna niezbędna infrastruktura – np. drogi dojazdowe. To spójna sieć powstająca na terenie powiatu (m.in. Ciasna, Lubliniec czy Kochanowice). Samo Centrum Przesiadkowe w Lublińcu to niemal 21 milionów złotych.

      Odpowiedz
  2. Dziwne że autor pisze o pracy od poniedziałku do piątku poza Lublińcem, a jednak w tym czasie zaobserwował osoby wychodzące z budynku komendy??? Szkoda, że nie zaobserwował ile z tych samochodów należy do okolicznych mieszkańców…

    Odpowiedz
  3. Szanownemu Panu to wolno blokować parking przez tydzień ???!!!

    Odpowiedz
  4. Dobrze zrozumiałem? Centrum przesiadkowe którego koszt to 21mln PLN na 100 samochodów. To jest koszt 210 tys na jedno miejsce parkingowe ?

    Odpowiedz
  5. Czy nie lepiej było na placu manewrowym wytyczyć kilka linii i stworzyć parking ? kosztowało by to kilka puszek farby !

    Odpowiedz
  6. Witam
    Niestety parking nie służy podróżnym ,nikt z władz nie robi nic z tym problemem,można wydzielić miejsca które będą zarezerwowane dla podróżujących lub poszukać innego rozwiązania .Dobrego dnia .

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.