Unieważniono przetarg na aranżację budynku szkoły podstawowej na budynek Urzędu Gminy w Pawonkowie. W dniu rozstrzygnięcia postępowania (7.08) do gminy nie wpłynęła żadna oferta, która umożliwiałaby wyłonienie wykonawcy zadania.
Czas nagli – w dotychczasowej siedzibie Urzędu, której właścicielem jest miejscowa parafia, brakuje już miejsca na dokumentację i dla nowych pracowników, których chciałby zatrudnić magistrat.
Przeprowadzka do budynku szkoły podstawowej, choć szalenie niezbędna, wiąże się jednak z wcześniejszym przystosowaniem placówki do potrzeb wynikających ze specyfiki wewnętrznego funkcjonowania urzędu. W nowej siedzibie samorządowców planowano przeprowadzić m.in. roboty rozbiórkowe i murowe, wykonanie posadzek, wymianę stolarki, wykonanie tynków i robót malarskich, demontaże oświetlenia wewnętrznego, wykonanie układu zasilania w energię z odnawialnych źródeł energii, a także wykonanie instalacji elektrycznej wewnętrznej i instalacji informatycznej oraz telefonicznej.
Wójt Gminy Pawonków, Joanna Wons – Kleta, zapowiada, że w możliwie najszybszym terminie ogłoszony zostanie kolejny przetarg na aranżację pomieszczeń szkoły – Podtrzymujemy przy tym zamiar przeniesienia kadry Urzędu Stanu Cywilnego z budynku znajdującego naprzeciw Urzędu Gminy. Zwolnione lokale chcemy przeznaczyć na założenie świetlicy dla mieszkańców. Z uwagi na przedłużającą się procedurę przetargową będzie to jednak możliwe najprawdopodobniej w przyszłym roku – zaznacza.
W chwili obecnej samorząd koncentruje się na niezwykle ważnych rozstrzygnięciach w kwestii dofinansowania w ramach Funduszu Dróg Samorządowych. Według informacji, do których dotarł Lubliniecki.pl, Gmina Pawonków najprawdopodobniej otrzyma wsparcie finansowe, dlatego urzędnicy w pierwszej kolejności mobilizują siły w obliczu procedur związanych z przyznaniem pieniędzy – Poczekajmy na oficjalne powiadomienia w tej sprawie – uspokaja wójt Joanna Wons – Kleta – O ponownym przetargu związanym z przeprowadzką do budynku szkoło z pewnością nie zapomnimy – dodaje.
* * *
Gmina Pawonków utworzona została z dniem 1 stycznia 1973 roku, w ówczesnym województwie katowickim i od tamtej pory urząd mieści się w budynku przy ulicy Zawadzkiego, w centrum miejscowości. Zniesiono dotychczasowy podział terenów wiejskich na gromady, likwidując prezydia gromadzkich rad narodowych, tworząc jednocześnie gminy jako podstawowe jednostki podziału administracyjnego i gospodarczego na terenach wiejskich. Z dniem 1 lipca 1975 roku, w wyniku wprowadzonego nowego podziału administracyjnego kraju, polegającego na likwidacji szczebla powiatowego i utworzenia nowych województw, gmina Pawonków znalazła się w województwie częstochowskim. Po kolejnej reformie administracyjnej, od 1999 roku należy do woj. śląskiego.