Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły przetargi na roboty, które utrzymają standard najszybszych podróży z Warszawy do Wrocławia.
“Na odcinku Częstochowa Stradom – Opole wykonamy prace torowe i zwiększymy bezpieczeństwo na ponad 50 przejazdach kolejowo-drogowych. Inwestycje, realizowane w ramach Krajowego Planu Odbudowy, mają szacowaną wartość ponad 110 mln zł” – Marta Pabiańska z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w komunikacie skierowanym do mediów.
Przetargi obejmują blisko ¼ trasy szybkiego połączenia z Warszawy do Wrocławia przez Częstochowę i Opole. Prace na odcinkach Częstochowa Stradom – Fosowskie oraz Fosowskie – Opole będą prowadzone na ponad 90 km linii. Dzięki inwestycji możliwe będzie podniesienie prędkości dla najszybszych pociągów ze 140 km/h do 160 km/h.
Powiat Lubliniecki
Zakres robót obejmuje wymianę rozjazdów i urządzeń sterowania ruchem kolejowym na stacjach: Blachownia, Liswarta, Kochanowice i Lubliniec. Wyremontowane zostaną trzy mosty nad rzekami Chrząstawą, Maliną i Suchą. Zwiększenie bezpieczeństwa zapewnią prace na 58 przejazdach kolejowo-drogowych, to m.in. montaż rogatek w: Lublińcu, Lisowicach, Schodniej Starej i Staniszczach Małych.
“Podpisanie umów będzie możliwe po wyłonieniu wykonawców. Prace planowane są od maja 2025 roku do czerwca 2026 roku. Szacowany koszt inwestycji na odcinku Opole – Fosowskie wynosi blisko 70 mln zł, natomiast na linii Częstochowa Stradom – Fosowskie – ponad 40 mln zł” – wylicza Marta Pabiańska.
Obecnie na odcinku Częstochowa Stradom – Fosowskie – Opole codziennie kursuje ponad 50 pociągów, w tym składy Pendolino, które zapewniają najszybsze połączenie z Wrocławia do Warszawy, oraz pociągi z Wrocławia przez Częstochowę do Kielc i dalej do Lublina.
co nowego na wiadukcie w Lublińcu?
Podobno prace idą zgodnie z harmonogramem i otwarcie wiaduktu będzie zgodnie z planem czyli pod koniec lutego 25r. Jedynie sroga zima może temu przeszkodzić.