Transport materiałów podczas budowy rurociągu Boronów – Trzebinia z minimalnym ryzykiem uszkodzenia dróg lokalnych – uspokaja wykonawca

Transport materiałów podczas budowy rurociągu Boronów – Trzebinia z minimalnym ryzykiem uszkodzenia dróg lokalnych – uspokaja wykonawca

Do budowy rurociągu Boronów – Trzebinia zostanie wykorzystanych między innymi około 100 kilometrów rur – Dostarczenie tych elementów oraz sprzętu budowlanego, służącego do wykonania wykopu i ułożenia w nim rur, będzie się odbywało lokalnymi drogami, zarówno tymi z utwardzoną powierzchnią, jak i tymi, zwłaszcza na końcowych odcinkach, o nawierzchni nieutwardzonej. Przed rozpoczęciem budowy rurociągu Boronów – Trzebinia wykonana została inwentaryzacja lokalnych dróg. Dzięki temu możliwa będzie taka organizacja pracy, aby jak najlepiej je ochronić – zapowiada inwestor, PERN S.A.

Transport sprzętu budowlanego oraz materiałów budowlanych, jest niezbędną składową procesu budowlanego. Jednak Generalny Wykonawca inwestycji dokłada wszelkich starań, aby zminimalizować ryzyko powstania uszkodzeń. Służy temu między innymi staranne zaplanowanie, wspólnie z władzami poszczególnych gmin, tras wykorzystywanych podczas transportów.

W przeciwieństwie do tego typu inwestycji, budowa rurociągu Boronów – Trzebinia wiąże się ze stosunkowo nieznacznymi obciążeniami dla lokalnych dróg. Wynika to z faktu, że rury wykorzystywane w rurociągu mają średnicę zaledwie 25 centymetrów. Oznacza to, że – w porównaniu np. z rurami o średnicy 100 cm, wykorzystywanymi w innych rurociągach czy gazociągach – mieści się ich więcej na przyczepie samochodu ciężarowego. Transportów z rurami będzie więc niewiele, a w przypadku niektórych gmin, w których odcinek rurociągu jest zaledwie kilkukilometrowy, wystarczy kilka kursów samochodów ciężarowych. Również maszyny budowlane wykorzystywane np. do opuszczenia rur na dno wykopu mają mniejszą masę, niż te wykorzystywane przy budowie innych rurociągów – podkreśla Justyna Merchut-Kotwica, inspektor z Zespołu Wsparcia PERN S.A.

Weryfikacja informacji o ewentualnych uszkodzeniach lokalnych dróg spowodowanych przez ruch związany z budową rurociągu Boronów – Trzebinia jest możliwa dzięki inwentaryzacji, dokonanej w kwietniu i maju, a więc przed rozpoczęciem prac budowlanych. Inwentaryzacja ta objęła blisko 200 kilometrów dróg w 11 gminach, przez które prowadzi trasa rurociągu.

Proces videoinwentaryzacji został przeprowadzony z wykorzystaniem auta wyposażonego w kamerę rejestrującą stan drogi. Dzięki zastosowanej technologii, możliwe było zinwentaryzowanie wszystkich przewidzianych do wykorzystania dróg w zaledwie dwa dni. Zapis filmowy był powiązany ze współrzędnymi geograficznymi, dlatego w przypadku ewentualnego zgłoszenia uszkodzeń Generalny Wykonawca Inwestycji będzie mógł łatwo ustalić wcześniejszy stan drogi. Poszczególne gminy, przez które przechodzić będzie trasa rurociągu, otrzymały kopie nagrań z zapisem inwentaryzacji ich dróg – dodała Justyna Merchut-Kotwica.

źródło: boronowtrzebinia.pl

zdjęcie: archiwum ‘2020

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.