W ciągu jednej doby złożono 283 tysiące wniosków o przyznanie świadczenia 300+ w ramach programu Dobry Start [AUDIO]

W ciągu jednej doby złożono 283 tysiące wniosków o przyznanie świadczenia 300+ w ramach programu Dobry Start [AUDIO]

Prawie 283 tys. wniosków o świadczenie 300 plus, w ramach programu „Dobry Start”, wpłynęło do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w ciągu pierwszej doby – Zainteresowanie tym programem jest bardzo duże. Przyjmowanie i obsługa wniosków działa bez zakłóceń – mówi prof. Gertruda Uścińska, prezes ZUS.

Od 1 lipca do 30 listopada tego roku można składać wnioski o świadczenie 300 plus z programu „Dobry Start”. W roku szkolnym 2021/2022 wniosek o to świadczenie można złożyć wyłącznie drogą elektroniczną – za pomocą portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, bankowości elektronicznej lub portalu Emp@tia. Obsługą świadczeń od tego roku zajmuje się Zakład Ubezpieczeń Społecznych.

Pierwsze wnioski, które złożono do godziny 9:00 rano w piątek, dotyczyły ponad 405 tys. dzieci. Zakład Ubezpieczeń Społecznych obsługuje też specjalną infolinię – informacje w sprawie świadczenia 300 plus można uzyskać pod numerem telefonu 22 290 22 02. Infolinia działa od poniedziałku do piątku, w godzinach 8:00 – 15:00. W ciągu pierwszej doby od uruchomienia infolinii, konsultanci odebrali pond 3 tys. telefonów. Koszt połączenia naliczany jest według stawek operatorów.

Program został wprowadzony w lipcu 2018 przez rząd Mateusza Morawieckiego i jest niezależny od dochodów rodziny. Świadczenie z programu Dobry Start przysługuje w wysokości 300 zł – raz w roku – na dziecko uczące się w szkole, aż do ukończenia przez nie 20 roku życia lub 24 lat w przypadku dzieci z niepełnosprawnościami. Świadczenie z programu “Dobry Start” będzie wypłacane wyłącznie na rachunek bankowy.

Każda osoba, która złoży wniosek o świadczenie z programu Dobry Start (także przez bankowość elektroniczną lub portal Emp@tia), znajdzie wszystkie informacje na temat tego wniosku i jego obsługi na portalu PUE ZUS, w tym też całą korespondencję z ZUS w tej sprawie (może to być wezwanie do uzupełnienia wniosku lub załączników, informacja o przyznaniu świadczenia, decyzja odmawiająca przyznania świadczenia) – informuje Beata Kopczyńska, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa śląskiego.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.