Zmiany w ruchu: różne reakcje mieszkańców.

Zmiany w ruchu: różne reakcje mieszkańców.

Zakończyła się cotygodniowa “Ankieta na weekend”, którą prowadzimy na naszym profilu w portalu FaceBook. Tym razem pytaliśmy Czytelników o zmiany planowane na skrzyżowaniu ulicy Żwirki i Wigury z ulicą Sobieskiego w Lublińcu. Czy ankietowani wyrazili aprobatę dla nowych rozwiązań?

Zgodnie z zamierzeniem Urzędu Miasta Lubliniec – niebawem ulica Żwirki i Wigury uzyska pierwszeństwo w stosunku do ulicy Sobieskiego. Skrzyżowanie tych odcinków znajduje się obok byłego szpitala i więzienia. Odcinkiem podporządkowanym ma być również fragment ulicy Grunwaldzkiej łączący się z ul. Żwirki i Wigury od strony Parku Grunwaldzkiego, a także pozostałe boczne uliczki. Nowe rozwiązanie sprawi, że od ronda przy targowisku do ulicy Stalmacha będzie można przejechać właściwie bez zatrzymywania.

Jak informuje Adam Pokrzywiec z Wydziału Inwestycji i Rozwoju Urzędu Miejskiego – Reorganizacja ma ułatwić rozładowanie ruchu drogowego w centrum miasta, głównie na ulicach Kilińskiego i Piłsudskiego. Zwiększenie przepustowości ulicy Żwirki i Wigury powinno skłonić mieszkańców, zwłaszcza z południowej części Lublińca, do szybkiego podróżowania tym odcinkiem bez konieczności przebijania się przez zakorkowane centrum – zapowiada Pokrzywiec.

W ankiecie zamieszczonej na naszym FaceBook’owym profilu 51% internautów oceniło pozytywnie planowaną zmianę organizacji ruchu, zaś 49% uczestników ankiety zasugerowało, że rozwiązanie może wpłynąć negatywnie na funkcjonowanie komunikacji w tej części miasta. Jak widać – opinie dzielą się niemal na dwie równe połowy. Być może obawy Czytelników wynikają z kontrowersji towarzyszącym ostatniej, podobnej zmianie, na skrzyżowaniu ulic Oświęcimskiej i Mickiewicza? Doszło tam wówczas do kilku kolizji. W przypadku ulicy Żwirki i Wigury administrator zapowiada maksymalne zabezpieczenie drogi poprzez odpowiednie oznakowanie.

Miasto planuje również inne zmiany, min.: przeniesienie targowiska warzywnego z Bulwaru Grotowskiego w pobliże sklepu Lidl (bulwar przekształcony zostanie w parking), ograniczenie prędkości do 30 km/h oraz wprowadzenie skrzyżowań równorzędnych w strefach osiedlowych.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.