S11 LUBLINIEC: Radna Iwona Ochman, przeciwna wariantowi D, proponuje eksperyment! Co na to GDDKiA?

S11 LUBLINIEC: Radna Iwona Ochman, przeciwna wariantowi D, proponuje eksperyment! Co na to GDDKiA?

Radna Rady Miejskiej w Lublińcu, Iwona Ochman (Z Burmistrzem dla Lublińca) zwróciła się do Burmistrza Edwarda Maniury z interpelacją o wystąpienie do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad o przeprowadzenie eksperymentu mającego na celu wskazanie negatywnego oddziaływania planowanej budowy drogi S 11 przez Lubliniec, na obszarze większym niż 100 metrów w rejonie pasa drogi.

Eksperyment miał polegać na zablokowaniu na okres około 2 godzin, np. w godzinach szczytu, wjazdu samochodów osobowych na obwodnicę Lublińca (droga krajowa 11) w kierunku Katowic oraz na zablokowaniu wjazdu na DK 11 od ulicy 74 Górnośląskiego Pułku Piechoty (w rejonie Stadionu Miejskiego).

Następnie radna Iwona Ochman zaproponowała, po rozpoczęciu blokad, przeprowadzenie pomiarów spalin i innych substancji szkodliwych na ulicach Piłsudskiego i Kilińskiego, emitowanych przez samochody zatrzymane w „sztucznych korkach”.

Celem eksperymentu miało być wykazanie zwiększonej emisji spalin w momencie przeciążenia lublinieckich dróg samochodami stojącymi w korkach – a takie, zdaniem większości tutejszych samorządowców, będą tworzyć się wówczas, gdy w przyszłości wybudowana zostanie droga ekspresowa S11 w – niekorzystnym ich zdaniem – wariancie D.

Interpelację radnej klubu z Burmistrzem dla Lublińca przekierowano do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Katowicach, zarządzającej DK11. Oto jaką odpowiedź w tej sprawie otrzymaliśmy z GDDKiA:

Dyrekcja poinformowała, że „nie jest jednostką wykonującą pomiary zanieczyszczeń powietrza od dróg ani pomiaru hałasu. Tym samym nie wykona takich badań. Niezależnie od tego GDDKiA informuje, że przeprowadzenie eksperymentu (cyt.) jest nierealne”.

„Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad jak Zarządca DK 11 i DK46 oraz jako organ zarządzający ruchem na tych drogach musi poruszać w granicach obowiązujących przepisów prawa w tym zakresie” – czytamy w otrzymanej korespondencji.

CATEGORIES
Share This

COMMENTS

Wordpress (1)
  • comment-avatar

    To mamy sedno.

    GDDKiA jest organem zarządzającym drogami, a „nie jest jednostką wykonującą pomiary zanieczyszczeń powietrza od dróg ani pomiaru hałasu.”

    … nic dodać nic ująć: mają nas w głębokim poważaniu.

  • Disqus ( )