![Sprawa drogi ekspresowej S11 przesądzona? GDDKiA zaakceptowała propozycję RDOŚ! [aktualne mapy] Sprawa drogi ekspresowej S11 przesądzona? GDDKiA zaakceptowała propozycję RDOŚ! [aktualne mapy]](https://lubliniecki.pl/wp-content/uploads/2025/02/S11_lc.png)
Sprawa drogi ekspresowej S11 przesądzona? GDDKiA zaakceptowała propozycję RDOŚ! [aktualne mapy]
„Akceptujemy propozycję poprowadzenia drogi ekspresowej S11 od granicy województwa opolskiego i śląskiego do obwodnicy Tarnowskich Gór w alternatywnym przebiegu. Stanowisko w tej sprawie przekazaliśmy dziś do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Katowicach (RDOŚ)” – czytamy w środowym komunikacie opublikowanym na oficjalnej stronie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Katowicach.
Przypomnijmy, 23 stycznia Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Katowicach wydała komunikat [decyzję] w sprawie wyboru wariantu przebiegu drogi S11 w województwie śląskim na odcinku 1 [powiat lubliniecki]. Wskazano tutaj na fioletowy wariant D. W uznaniu Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska wariant ten umożliwia:
- najniższą liczbę wyburzeń budynków mieszkalnych i gospodarczych,
- ochronę siedlisk rzadkich i zagrożonych gatunków sów – włochatki, sóweczki i innych ptaków,
- ograniczenie ingerencji w Lasy Lublinieckie i inne elementy środowiska,
- równoważenie interesów społecznych i potrzeb przyrody.
Przebiegający na terenach leśnych wariant C (rekomendowany wcześniej przez GDDKiA) był, zdaniem RDOŚ, zaprzeczeniem tych argumentów.
W swoim komunikacie Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Katowicach opublikowała również mapy wariantów przebiegu drogi ekspresowej S11.
Jeśli chodzi o wariant D (fioletowy / różowy?), w ogólnym zarysie, rozpocznie się on na granicy województw w rejonie Sierakowa Śląskiego węzłem łączącym ekspresówkę z istniejącym już odcinkiem w powiecie oleskim. Pokrywając się z wariantem zielonym ominie Jeżową lasami od zachodu i Łagiewniki Wielkie od wschodu łącząc się tutaj z wariantem niebieskim. Następnie wariant D wyznaczony zostanie pomiędzy Dralinami i Lisowicami a Lubeckiem – tutaj też powstanie węzeł łączący S11 z drogami lokalnymi. Na wysokości Lublińca, aż do granicy z powiatem tarnogórskim, wariant D pociągnięty zostanie niemal zgodnie z obecną drogą krajową 11 – wraz z wiaduktem w rejonie dzielnicy Wymyślacz i węzłem przy połączniu z południowym krańcem ul. Stalmacha.
Analizę map warto przeprowadzić z uwzględnieniem wiaduktów, które będą stanowić kluczową rolę w rozwiązaniach komunikacyjnych towarzyszących budowie i funkcjonowaniu drogi ekspresowej S11.
- Sieraków, Jeżowa, Ciasna
- Glinica, Łagiewniki Wielkie, Draliny, Lisowice, Lubecko
- Lubliniec z dzielnicą Wymyślacz
- Kokotek
- Przykładowy wiadukt
Kompletna mapa w dużej rozdzielności oraz pełna treść komunikatu GDDKiA: TUTAJ [źródło: gov.pl/web/gddkia-katowice]
ANKIETA:
Przepraszamy ankieta w chwili obecnej nie jest dostępna
Sprawa była prosta od początku. Chodziło o pieniądze, a nie o żadne dobro ludzi czy o ekologię.
Wybrany wariant jest najtańszy w realizacji, dlatego został wybrany.
Szkoda czasu na dyskusję, dzisiaj rządzi PIENIĄDZ.
Dokładnie
Te wszystkie konsultacje to tylko mydlenie oczu, że słuchaja głosu ludu.
Zaloze się, że wycinka przy dk11 nie była przypadkowa
To co dzisiaj wydaje się najtańsze, jutro w skutkach może okazać się nie tylko najdroższe ale nieodwracalną stratą szansy niewykorzystanej.
ten wariant fioletowy nie jest zły, ale brak w nim zjazdu do Krupskiego Młyna, gdzie całkiem sporo ludzi z Lublińca pracuje. zresztą żaden wariant tego nie uwzględnia.
Koszmar w Lublińcu dopiero się zacznie. Korki na Stalmacha, gigantyczny ruch w cenrum miasta w przypadku zdarzeń na S11, brak drogi alternatywnej dla pojazdów które nie mogą jeździć po ekspresówce. W imię czego, kilku sów które może się wyniosą?
Na obwodnicę da się łatwo wjechać z każdego miejsca w mieście, na odciętą S11 nie, te węzły nie będą wygodne. Decyzje podejmują tylko ludzie dla ludzi, a tu robi się mieszkańcom pod górę.
Zgadzam się. Tak będzie
Tą drogę powinni jak najdalej w*** od tego miasta… Kto się zgadza na takie rzeczy?
Pieniądze to jedna sprawa: sama budowa „D” może będzie tańsza, ale koszty późniejszej egzystencji, nie tylko miasta, niechybnie wzrosną. Kolejna kwestia: wszędzie wyprowadza się tranzyt poza skupiska mieszkalne, tu dokładnie na odwrót. Inna rzecz: wydaje mi się, że zatruciem i betonoza starych komórek ekologów jest już w krytycznym stadium. Zdrowe zwierzę wpierw broni swego gatunku, to naturalne. Nadto uważam, że ci co stają murem za „C”, mieszkają w bezpiecznej odległości od rejonu gdzie ma być „D”, i nie wiele ich rusza zdrowie i życie innych.
wyniki ankiety: 1,21 % mieszkańców za wariantem D, 1,09 % za wariantem C a 97,7 % ma to gdzieś
Panie Redaktorze. Twierdzi Pan że tylko UG Pawonków pisał petycje do RDOŚ.
Skoro tak, to gdzie można znaleźć treść petycji z UG Pawonków do katowickiej RDOŚ ????
Czy może to tajne przez ściśle tajne?
https://m.facebook.com/S11Lubliniec/
https://www.sejm.gov.pl/sejm10.nsf/transmisja.xsp?documentId=B3E849A20BF71D98C1258C2A003F585E&symbol=WYPOWIEDZ_TRANSMISJA
https://www.facebook.com/story.php?story_fbid=1232347865236982&id=100053853408219
Wg ankiety wychodzi, że zdania ekspertów są podzielone 😀
A tak na powaznie to cobyście nie robili i tak wybudują jak chcą.
Myślę, że jeden z postulatów mieszkańców Wymyślacza, mianowicie wydłużony dojazd w stronę Tarnowskich Gór można by rozwiązać. Odcinek trasy D (wariant różowy) na odcinku 20+000 do 22+000 puścić nowym śladem (tak jak biegnie wariant czerwony). W ten sposób zostanie zachowany aktualny przebieg aktualnej obwodnicy, a następnie wykonać łącznik tego fragmentu obwodnicy z drogą Marii Curie-Skłodowskiej. W ten sposób mieszkaniec Wymyślacza przemieszczał by się wiaduktem pod S11 i skręcając w prawo dojeżdżałby do węzła „Lubliniec południe” nie nadkładając dodatkowych kilometrów. Takie moje przemyślenia.
Dlaczego już od dłuższego czasu nieaktywna jest ankieta dotycząca tego tematu.Widocznie komuś przeszkadzała
Zmiany wprowadzone ostatnio w zakresie szablonu strony W SPOSÓ NIEZAMIERZONY spowodowały „wyzerowanie” ankiety. Natychmiast podjąłem decyzję o jej zamknięciu, ponieważ później odbiegała ona od stanu faktycznego. O ile dobrze pamiętam, przed wspomnianym „wyzerowaniem” ankiety głosy oddane na oba warianty S11 układały się niemal 50/50. Pozdrawiam.