Samochody przejadą pod torowiskiem! Wójt Gminy Boronów: „To bardzo dobra informacja dla mieszkańców”

Samochody przejadą pod torowiskiem! Wójt Gminy Boronów: „To bardzo dobra informacja dla mieszkańców”

PKP Polskie Linie Kolejowe prowadzą prace projektowe związane z budową wiaduktu kolejowego w miejscowości Boronów (pow. lubliniecki) w ramach prac na linii kolejowej Chorzów Batory – Tarnowskie Góry – Karsznice – Inowrocław – Bydgoszcz – Maksymilianowo.

To bardzo dobra informacja dla mieszkańców naszej gminy i nie tylko, tym bardziej, że przejazd samochodów ma odbywać się pod obecnym torowiskiem, które tym samym przekształci się w wiadukt. Oczywiście, inwestycja będzie wymagać wielu ustaleń i czasu ale w przyszłości z pewnością usprawni komunikację w rejonie Boronowa – podkreśla wójt gminy, Krzysztof Bełkot.

„Projektowany jest wiadukt kolejowy w Boronowie, który zastąpi obecny przejazd w poziomie szyn w ciągu drogi wojewódzkiej. Efektem przyszłej inwestycji będzie zwiększenie bezpieczeństwa na styku drogi i torów” – dodaje Katarzyna Głowacka z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A w korespondencji z Lublinieckim.pl

Dodała, że dokumentacja projektowa poprzedza inwestycję, której efektem będą także lepsze podróże i przewóz towarów między Nakłem Śląskim a Herbami Nowymi, czyli efektywniejsze przewozy kolejowe na linii nr 131 z południa na północ Polski. Realizacja projektu zwiększy możliwości przyjaznego środowisku transportu kolejowego.

To nie wszystkie zmiany związane z przedsięwzięciem – Z myślą o pasażerach – kontynuuje Katarzyna Głowacka – Opracowane mają być przebudowy stacji: Nakło Śląskie, Tarnowskie Góry, Kalety, Boronów oraz przystanków: Miasteczko Śląskie i Strzebiń;

Całościowy zakres projektu obejmuje ok. 86 km torów i sieci trakcyjnej.

Planowane prace mają pozwolić na szybszą jazdę składów pasażerskich do 140, a towarowych do 120 km/h. Przewidziane są nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym, które przy realizacji inwestycji zwiększą przepustowość linii – będzie mogło kursować więcej pociągów.

Uwzględniono przy tym przyszłą przebudowę lub remont 63 obiektów inżynieryjnych. Sterowanie ruchem ma być prowadzone z Lokalnego Centrum Sterowania w Tarnowskich Górach, wyposażonego w nowoczesny system komputerowy. W zakres projektu wchodzi również zwiększenie bezpieczeństwa na 6 przejazdach kolejowo-drogowych.

Wartość inwestycji to ok. 37 mln zł netto przy dofinansowaniu z unijnego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Zakończenie prac projektowych planowane jest w I kwartale 2024 roku. W kolejnych latach będzie możliwa realizacja robót.

Do dużej inwestycji kolejowej przymierza się również Miasto Lubliniec wraz z PKP PLK – mowa tutaj o tunelu pod przejazdem kolejowym na ul. Częstochowskiej – Aktualnie przygotowywany jest przetarg na wykonanie dokumentacji technicznej tunelu – poinformował 7 kwietnia br. Burmistrz Miasta Lublińca, Edward Maniura w korespondencji z mieszkańcami na stronie Urzędu Miejskiego.

CATEGORIES
Share This

COMMENTS

Wordpress (4)
  • comment-avatar

    Samochody przejadą po torowiskiem?????, a może pod torowiskiem?, ale tu jest mowa o wiadukcie, to może nad torowiskiem, chyba że będzie tunel, to wtedy po(d) torowiskiem. Autorze zanim naciśniesz klawisz Enter sprawdź raz jeszcze tekst na ewentualne literówki czy chochliki

  • comment-avatar
    Joanna 2 lata

    Dziękuję za art,będzie mi bardzo pomocny w realizowanej inwestycji

  • comment-avatar
    Janek 2 lata

    Pociągi będą śmigać przez Boronów.
    Będziemy mieli na co popatrzeć.
    Dojście do Peronu 2 stanie się jeszcze bardziej niebezpieczne.
    Cieszyłoby mnie, gdyby było można dojechać na Śląsk a ta inwestycja koło ch..a mi lata.

  • Disqus ( )