
Duże zmiany w PKP PLK osłabią powiat lubliniecki? Poseł Gawron alarmuje – władze Spółki uspokajają
„Zarząd PKP PLK S.A. podjął decyzję, że będą integrowane, a w praktyce likwidowane kolejne Zakłady Linii Kolejowych w mniejszych ośrodkach. Likwidacja ma polegać na wyprowadzeniu miejsc pracy do większych ośrodków. Mówimy tu m. in. o Częstochowie, który to Zakład ma zostać „zintegrowany” z Sosnowcem”
– zapowiada w mediach społecznościowych Poseł Ziemi Lublinieckiej, Andrzej Gawron (PiS).
„To bardzo szkodliwy pomysł” – przekonuje parlamentarzysta deklarując wsparcie dla Związków Zawodowych, które wskazują – zdaniem posła Andrzeja Gawrona – na „szereg zagrożeń”.
„To wyprowadzanie a zarazem likwidacja miejsc pracy, to wyprowadzenie środków podatkowych do większych ośrodków, to igranie z bezpieczeństwem na liniach kolejowych, to zagrożenie inwestycji prowadzonych przez Zakład w Częstochowie” – pisze Gawron.
Dodał, że podejmie działania zmierzające do tego aby do „takiej „integracji”, de facto likwidacji, nie doszło”.
Przedstawiciele PKP PLK uspokajają…
– PKP Polskie Linie Kolejowe SA zmieniają strukturę organizacyjną na poziomie Zakładów Linii Kolejowych – potwierdziła w korespondencji z lublinieckim.pl Katarzyna Głowacka z zespołu prasowego Polskich Linii Kolejowych S.A.
Podkreśliła, że Spółka realizuje procesy transformacji w wielu obszarach, a uporządkowanie struktury jest jednym z nich. Kluczowa jest spójność organizacyjna polegająca na umiejscowieniu siedzib zakładów w miastach wojewódzkich – Dzięki zbliżeniu podziału organizacyjnego Spółki do podziału administracyjnego kraju, współpraca z władzami wojewódzkimi i samorządowymi stanie się bardziej efektywna – przekonują przedstawiciele PKP PLK.
– Decyzja nie dotyczy likwidacji Zakładów i nie są planowane zwolnienia pracowników. Wszystkie zadania i procesy będą kontynuowane, a każdy pracownik otrzyma propozycję pracy w nowej strukturze. Wdrożenie zmian zaplanowano na 1 stycznia 2026 roku – zaznaczyła Katarzyna Głowacka.
Zapewniła również, że proces łączenia Zakładów jest prowadzony z pełnym poszanowaniem przepisów prawa pracy oraz indywidualnej sytuacji zatrudnionych.
– Wprowadzane zmiany nie będą prowadzić do marginalizacji Częstochowy w strukturze kolejowej. Sekcje Eksploatacji w Częstochowie, LUBLIŃCU i Dąbrowie Górniczej Ząbkowicach zostają zachowane w dotychczasowym kształcie, co gwarantuje ciągłość działalności podstawowej Spółki oraz równomierne rozłożenie zasobów pomiędzy regionami – kończy Katarzyna Głowacka.
Integracja obejmie 12 Zakładów:
- IZ Siedlce dołączy do IZ Białystok
- IZ Nowy Sącz dołączy do IZ Kraków
- IZ Skarżysko-Kamienna dołączy do IZ Kielce
- IZ Ostrów Wielkopolski dołączy do IZ Poznań
- IZ Częstochowa dołączy do IZ Sosnowiec
- IZ Wałbrzych dołączy do IZ Wrocław

Źródło: Andrzej Gawron Poseł na Sejm RP [Facebook]


Dziękuję Panu Posłowi Andrzejowi Gawronowi za zainteresowanie się naszym apelem i za wsparcie naszych działań, jeśteśmy wdzięczni za gotowość i wsparcie bycia faktycznym posłem, społecznikiem i obrońcą faktów a nie mitów , dziękuję, bo propozycja pracy to nie jej pewność, a gdzie sekcja Częstochowa o której się nie mowi? Gdzie pójdzie do Kielc? A może jeszcze gdzie indziej. Częstochowa, najlepszy zakład na sieci, który przysłowiowo żyły sobie wypruwał, żeby być tam gdzie jest a teraz zza biurka próbuje się go ” zintegrowac” z tym wcześniej „zintegrowanym molochem” ledwo sobie radzącym? Gdzie tu sens i logika? A to nie wszystko, bo jeden zakład to jeden regulamin premiowania, jeden regulamin ZFŚS I jedna kasa zapomogowo pożyczkowa, proszę sobie odpowiedzieć, kto z niej po 1 stycznia skorzysta? I wiele innych ważniejszych zagadnień, jak miejsce pracy, gdzie miałby być nim zakład sosnowiecki, więc jeśli nie będzie pracy w naszym rejonie to ” Kowalski” dostanie propozycję np w Zwardoniu może Cieszynie bo tam akurat będą potrzeby i cóż, nie pasuje, to sorry i takim sposobem „integracji” w nie długim czasie pozbędziemy się dobrych, nie teoretycznie ale praktycznie dobrych fachowców w naszej specyfice pracy. Nie dajmy się zwariować tak piękną prezentacją na ścianie, którą zawsze można zmienić ale życia, losu naszych pracowników już nie. Proszę o pełną mobilizacje w ratowaniu miejsc pracy i naszej godności jako pracowników PKP PLK S.A. Ta praca to nasza godność, misja i odpowiedzialność za ludzkie bezpieczeństwo, komfort i życie naszych klientów.