Duże zmiany w PKP PLK osłabią powiat lubliniecki? Poseł Gawron alarmuje – władze Spółki uspokajają

Duże zmiany w PKP PLK osłabią powiat lubliniecki? Poseł Gawron alarmuje – władze Spółki uspokajają

„Zarząd PKP PLK S.A. podjął decyzję, że będą integrowane, a w praktyce likwidowane kolejne Zakłady Linii Kolejowych w mniejszych ośrodkach. Likwidacja ma polegać na wyprowadzeniu miejsc pracy do większych ośrodków. Mówimy tu m. in. o Częstochowie, który to Zakład ma zostać „zintegrowany” z Sosnowcem”

– zapowiada w mediach społecznościowych Poseł Ziemi Lublinieckiej, Andrzej Gawron (PiS).

„To bardzo szkodliwy pomysł” – przekonuje parlamentarzysta deklarując wsparcie dla Związków Zawodowych, które wskazują – zdaniem posła Andrzeja Gawrona – na „szereg zagrożeń”.

„To wyprowadzanie a zarazem likwidacja miejsc pracy, to wyprowadzenie środków podatkowych do większych ośrodków, to igranie z bezpieczeństwem na liniach kolejowych, to zagrożenie inwestycji prowadzonych przez Zakład w Częstochowie” – pisze Gawron.

Dodał, że podejmie działania zmierzające do tego aby do „takiej „integracji”, de facto likwidacji, nie doszło”.


Przedstawiciele PKP PLK uspokajają…

PKP Polskie Linie Kolejowe SA zmieniają strukturę organizacyjną na poziomie Zakładów Linii Kolejowych – potwierdziła w korespondencji z lublinieckim.pl Katarzyna Głowacka z zespołu prasowego Polskich Linii Kolejowych S.A.

Podkreśliła, że Spółka realizuje procesy transformacji w wielu obszarach, a uporządkowanie struktury jest jednym z nich. Kluczowa jest spójność organizacyjna polegająca na umiejscowieniu siedzib zakładów w miastach wojewódzkich – Dzięki zbliżeniu podziału organizacyjnego Spółki do podziału administracyjnego kraju, współpraca z władzami wojewódzkimi i samorządowymi stanie się bardziej efektywna – przekonują przedstawiciele PKP PLK.

Decyzja nie dotyczy likwidacji Zakładów i nie są planowane zwolnienia pracowników. Wszystkie zadania i procesy będą kontynuowane, a każdy pracownik otrzyma propozycję pracy w nowej strukturze. Wdrożenie zmian zaplanowano na 1 stycznia 2026 roku – zaznaczyła Katarzyna Głowacka.

Zapewniła również, że proces łączenia Zakładów jest prowadzony z pełnym poszanowaniem przepisów prawa pracy oraz indywidualnej sytuacji zatrudnionych.

Wprowadzane zmiany nie będą prowadzić do marginalizacji Częstochowy w strukturze kolejowej. Sekcje Eksploatacji w Częstochowie, LUBLIŃCU i Dąbrowie Górniczej Ząbkowicach zostają zachowane w dotychczasowym kształcie, co gwarantuje ciągłość działalności podstawowej Spółki oraz równomierne rozłożenie zasobów pomiędzy regionami – kończy Katarzyna Głowacka.

Integracja obejmie 12 Zakładów:

  • IZ Siedlce dołączy do IZ Białystok
  • IZ Nowy Sącz dołączy do IZ Kraków
  • IZ Skarżysko-Kamienna dołączy do IZ Kielce
  • IZ Ostrów Wielkopolski dołączy do IZ Poznań
  • IZ Częstochowa dołączy do IZ Sosnowiec
  • IZ Wałbrzych dołączy do IZ Wrocław

Źródło: Andrzej Gawron Poseł na Sejm RP [Facebook]

CATEGORIES
Share This

COMMENTS

Wordpress (1)
  • comment-avatar
    joanna klekot 1 miesiąc

    Dziękuję Panu Posłowi Andrzejowi Gawronowi za zainteresowanie się naszym apelem i za wsparcie naszych działań, jeśteśmy wdzięczni za gotowość i wsparcie bycia faktycznym posłem, społecznikiem i obrońcą faktów a nie mitów , dziękuję, bo propozycja pracy to nie jej pewność, a gdzie sekcja Częstochowa o której się nie mowi? Gdzie pójdzie do Kielc? A może jeszcze gdzie indziej. Częstochowa, najlepszy zakład na sieci, który przysłowiowo żyły sobie wypruwał, żeby być tam gdzie jest a teraz zza biurka próbuje się go ” zintegrowac” z tym wcześniej „zintegrowanym molochem” ledwo sobie radzącym? Gdzie tu sens i logika? A to nie wszystko, bo jeden zakład to jeden regulamin premiowania, jeden regulamin ZFŚS I jedna kasa zapomogowo pożyczkowa, proszę sobie odpowiedzieć, kto z niej po 1 stycznia skorzysta? I wiele innych ważniejszych zagadnień, jak miejsce pracy, gdzie miałby być nim zakład sosnowiecki, więc jeśli nie będzie pracy w naszym rejonie to ” Kowalski” dostanie propozycję np w Zwardoniu może Cieszynie bo tam akurat będą potrzeby i cóż, nie pasuje, to sorry i takim sposobem „integracji” w nie długim czasie pozbędziemy się dobrych, nie teoretycznie ale praktycznie dobrych fachowców w naszej specyfice pracy. Nie dajmy się zwariować tak piękną prezentacją na ścianie, którą zawsze można zmienić ale życia, losu naszych pracowników już nie. Proszę o pełną mobilizacje w ratowaniu miejsc pracy i naszej godności jako pracowników PKP PLK S.A. Ta praca to nasza godność, misja i odpowiedzialność za ludzkie bezpieczeństwo, komfort i życie naszych klientów.

  • Disqus ( )