Sławomir pyta Burmistrza: Co z modernizacją lublinieckiej oczyszczalni ścieków?

Sławomir pyta Burmistrza: Co z modernizacją lublinieckiej oczyszczalni ścieków?

Trwa dyskusja Burmistrza Lublińca, Edwarda Maniury z mieszkańcem, który od kilku miesięcy w rubryce “Zadaj pytanie Burmistrzowi” na oficjalnej stronie Urzędu Miejskiego w Lublińcu, dopytuje o planowaną modernizację lublinieckiej oczyszczalni ścieków. Otwarta korespondencja dostarcza mieszkańcom wielu ważnych informacji, tym bardziej, że wciąż opóźnia się postępowanie przetargowe…    

Mieszkaniec, podpisany jako Sławomir, poruszył sprawę modernizacji oczyszczalni już w zeszłym roku i w ostatnich dniach lutego roku 2019 – Kiedy będzie można odczuć tą modernizację? Jakie są teraz najbliższe terminy związane z modernizacją? Na co czekamy tym razem? – Mieszkaniec sugerował jednocześnie, że administratorzy oficjalnej strony miasta nie publikują jego zapytań w tej sprawie – Dlaczego, po wpisywaniu w systemie wyszukiwania pytań do burmistrza, fraz związanych z moimi pytaniami o modernizację oczyszczalni ścieków, nie są one wyświetlane? – pytał w końcu lutego.

W chwili obecnej na ukończeniu są prace związane z przygotowywaniem postępowania przetargowego. Ogłoszenie przetargu na wybór wykonawcy robót budowlanych planowane jest w połowie marca br., a zakończenie całej inwestycji w pierwszym kwartale 2022 roku. Dopiero po zakończeniu inwestycji i przeprowadzeniu rozruchu technologicznego zmodernizowanej części odczuwalny będą efekt ekologiczny całego przedsięwzięcia – odpowiadał wówczas Burmistrz Maniura, dodając, że wyszukiwarka po wpisaniu fraz, o długości minimum 5 znaków, zawartych w pytaniu, odpowiedzi lub nazwie autora, odnajduje pytania zadane przez użytkowników strony.

Przedłużające się procedury przetargowe sprawiły, że temat znów powrócił na łamy urzędowej witryny – Dlaczego został wydłużony termin składania ofert w przetargu na wykonanie robót budowlanych dla modernizacji oczyszczalni do 24 maja 2019 roku? – zapytał Sławomir w pierwszych dniach miesiąca – Czy jest jakieś zainteresowanie przez firmy odnośnie tego przetargu oraz czy jest ktoś z Urzędu Miasta odpowiedzialny za cały ten projekt i czy ponosi jakieś konsekwencje za opóźnienia? – czytamy w ostatniej korespondencji.

Mieszkaniec dodał tym razem, że z uwagi na to, że ostatnio zrobiło się cieplej – Znowu zalatuje tym niemiłym zapachem, czy istnieje możliwość zadzwonienia gdzieś zwłaszcza po godz. 18:00 lub w weekendy z prośbą o zrobienie czegoś, aby mniej śmierdziało? – pytał zainteresowany.

W trakcie ogłoszenia przetargowego do Urzędu Miasta wpłynęło ok. 200 pytań dotyczących specyfikacji zamówienia, na które urzędnicy i inżynier kontraktu musieli odpowiedzieć – tłumaczy Burmistrz Lublińca – Dodatkowo wpłynął protest odnośnie specyfikacji zamówienia, który został pozytywnie rozstrzygnięty na korzyść miasta w dniu 23.04 br. w Warszawie przez Krajową Izbę Odwoławczą. Co najmniej 4 firmy są zainteresowane przetargiem, tak wynika z telefonów i zadanych pytańPrzesunięcie terminu wynika z powyższych powodów, a nie z winy urzędników – dodaje.

Burmistrz wskazuje również, że zaistniałej sytuacji najbardziej winne są piętrzące się przepisy Prawa Zamówień Publicznych. Jak dodał – na początku ustawa Prawo Zamówień Publicznych liczyła sobie 97 art. Dzisiaj jest to ponad 220 art., a ma być 600. W uznaniu Burmistrza jest to materia wyjątkowo skomplikowana, a błąd urzędnika może grozić poważnymi sankcjami również karnymi. W kwestii przykrego zapachu Burmistrz dodał, że – Za funkcjonowanie oczyszczalni ścieków jest odpowiedzialny Zarząd Gospodarki Komunalnej, Lokalowej i Ciepłownictwa – do sprawy powrócimy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.