Droga ekspresowa S11. Zaktualizowano plany projektowe dla powiatu lublinieckiego. Kiedy wybór wariantów? [MAPY]

Droga ekspresowa S11. Zaktualizowano plany projektowe dla powiatu lublinieckiego. Kiedy wybór wariantów? [MAPY]

Prace projektowe wykonywane w ramach Studium Techniczno – Ekonomiczno – Środowiskowego (STEŚ) oraz Raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko dla drogi S11 w województwie śląskim, na dzień dzisiejszy nie zostały jeszcze zakończone – poinformował Zbigniew Szweda, z-ca dyrektora ds. inwestycji w Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Katowicach.

Powracamy do ważnej inwestycji, która w przyszłości ma rozwiązać wiele problemów komunikacyjnych m.in. w powiecie lublinieckim… ale wzbudza też niemałe emocje w poszczególnych gminach.

.

Wybór wariantów w pierwszym kwartale 2021 roku

Wbrew informacjom, które otrzymaliśmy z GDDKiA w lipcu tego roku – wedle których nie przewidywano korekt w proponowanych wariantach, z korespondencji zastępcy dyrektora ds. inwestycji dowiadujemy się, że na ostateczny termin wykonania dokumentacji projektowej wpływa czas potrzebny na wprowadzenie niezbędnych zmian w rozwiązaniach projektowych, z uwagi na… konieczność korekty przebiegu trasy S11, co w chwili obecnej jest realizowane.

Zmiany wynikają z uwzględnionych wniosków społecznych po przeprowadzonych konsultacjach oraz z obserwacji przyrodniczych – podkreśla Zbigniew Szweda.

W związku z tym, wykonawca dokumentacji projektowej zawarł z zamawiającym (GDDKiA) aneks terminowy, który wydłużył czas na opracowanie STEŚ oraz materiałów do wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla planowanej inwestycji do 31 marca 2021 roku. Szacowany i orientacyjny termin wyboru wariantu przebiegu drogi ekspresowej S11 to zatem pierwszy kwartał 2021 roku.

Zmiany w rejonie Jeżowej?

Zbigniew Szweda poinformował również, że na terenie powiatu lublinieckiego, z uwagi na pozyskane informacje od Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Opolu – gdzie zaobserwowano gniazdowanie orła bielika, zaistniała potrzeba korekty w proponowanym przebiegu drogi ekspresowej S11 – Korekcie uległa trasa w rejonie miejscowości Jeżowa na długości ok. 6 km, z maksymalnym odsunięciem od pierwotnej trasy ok. 175 m. W wyniku korekty trasy przeprojektowano m.in. 9 obiektów inżynierskich [mosty, przepusty itp. – przyp. red.]. Korekta dotyczyła wariantu zielonego i fioletowego na odcinku od 3 do 9 kilometra – precyzuje zastępca dyrektora ds. inwestycji.

Węzeł w gminie Ciasna zależny od…

GDDKiA informuje także, że lokalizacja węzła w gminie Ciasna uzależniona jest od wyboru i późniejszej realizacji wariantu. I tak, w przypadku realizacji S11 w wariancie czerwonym lub niebieskim – wybudowany zostanie węzeł “Ciasna”, który w okolicach przysiółka Nowy Dwór połączy drogę ekspresową S11 z istniejącą drogą krajową 11. Natomiast w przypadku realizacji S11 w wariancie zielonym lub fioletowym, wybudowany zostanie węzeł Sieraków Śląski, zlokalizowany na granicy z województwem opolskim.

Aktualne plany projektowe dla S11 znajdziecie: TUTAJ [dla pow. lublinieckiego: odc. 1, 583 MB]

źródło: GDDKiA Katowice

zdjęcie: premier.gov.pl [archiwum 2015]

  1. Zielony łączy a nie dzieli!!! Luty 22, 2021, 11:34 pm

    Polecam wszystkim angażującym się w sprawę wariantów w gminie ciasna i nie tylko o zapoznanie się a zarazem zainteresowanie się kto jakie działki posiada na trasie czerwonej oraz niebieskiej i wtedy będzie wiadomo czemu tak bardzo wariant zielony nie jest mile widziany przez naszego szanownego wójta jaśnie włodarza tych ziem. Bo jak wszyscy to dobrze wiemy “jak nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o pieniądze”. A argumenty że nie będzie więcej przemysłu w regionie oraz to że ruch ciężarowy się zwiększy poprzez wybranie wariantu zielonego to są niezłe bajki bo wszystkie ciężarówki będą jeździły w stronę Sierakowa, tak jakby w tym momencie nie jeździły. Poza tym ile te nasze wspaniałe firmy wysyłają dziennie tych ciężarówek, jeśli chociaż każda większa firma w gminie Ciasna wyśle max. 5 to będzie dobrze ;). Po coś chyba jest budowana ta S11 żeby po pierwsze polepszyć komunikację regionu a 2 żeby ten ruch zmniejszyć. Mam nadzieję że GDDKiA pójdzie po rozum do głowy jak i nasi włodarze, w końcu to my ich utrzymujemy z naszych podatków.

    Pozdrawiam
    Zielony łączy a nie dzieli!!!

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.