“Dzień dobry, kto jest ostatni?”. Co dalej z numerami dla klientów lublinieckiej poczty?

“Dzień dobry, kto jest ostatni?”. Co dalej z numerami dla klientów lublinieckiej poczty?

Od kilku tygodni klienci Urzędu Pocztowego przy ulicy Karola Miarki w Lublińcu borykają się z utrudnieniami wynikającymi z awarii urządzenia przeznaczonego do wydawania numerów dla oczekujących w kolejce.

Mogłoby się wydawać, że kolejka… jest kolejką, bez względu na to czy w danej instytucji znajduje się taki automat. Czytelnicy Lublinieckiego.pl dostrzegają jednak inny problem.

Przy dużym natężeniu klientów, po wejściu do Urzędu Pocztowego należy stanąć w kolejce przed okienkami. Wtedy gwarantujemy sobie w miarę szybką obsługę przez pracowników poczty. Trzeba jednak zwrócić uwagę na osoby starsze oraz matki z dziećmi, które spędzają w kolejkach po kilkanaście minut. Te osoby nie skorzystają z miejsc siedzących aby nie utracić swojej kolejności w oczekiwaniu na załatwianie spraw. Zresztą, samych miejsc siedzących dla klientów też nie jest tutaj zbyt dużo. Do tego dochodzi kiepska wentylacja, która może działać niekorzystnie m.in. na osoby starsze – podkreślają nasi Czytelnicy dodając, że od czasu do czasu w kolejkach dochodzi również do sprzeczek i nieporozumień.

W sprawie niedziałającego systemu kolejkowego udało nam się porozmawiać z przedstawicielami Urzędu Pocztowego w Lublińcu. Jak informują – w porównaniu do najnowszych rozwiązań technologicznych, dotychczasowe urządzenie pracujące na lublinieckiej poczcie zaliczane do dużo starszej generacji. Ostatnie awarie sprawiły, że nie będzie już ono eksploatowane. Wkrótce ma dojść do demontażu automatu, ponieważ na rynku nie ma już nawet części zamiennych, pasujących do wiekowego modelu.

Zarząd Urzędu Pocztowego w Lublińcu czyni jednak nieustanne starania o to aby zaopatrzyć placówkę w kolejny, nowocześniejszy automat. Na chwilę obecną nie jest znana data jego instalacji. Pewnym jest, że klienci pochodzący nie tylko z ponad 20-tysięcznego miasta ale też innych miejscowości, nie skorzystają z systemu kolejkowego… minimum do końca tego roku.

O dużym udogodnieniu wynikającym z możliwości korzystania z systemu kolejkowego przekonują się m.in. petenci Wydziału Komunikacji Starostwa Powiatowego w Lublińcu. W przeszłości nie unikali oni kłótni i niedomówień w oczekiwaniu na swoją kolej. Wiosną tego roku, na terenie wydziału zamontowano cyfrowy system obsługi –  specjalny automat wydający wydruki z datą i godziną, przypisaną konkretnym stanowiskom. Na bilecie pobranym z urządzenia znajdują się informacje o zakresie sprawy oraz numer biletu. Istotna jest również  informacja o liczbie osób, które czekają na obsługę.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.