Nowy samochód dla OSP Olszyna. Odkrywamy tajniki Fuso Cantera marki Mitsubishi!

Nowy samochód dla OSP Olszyna. Odkrywamy tajniki Fuso Cantera marki Mitsubishi!

Jak informowaliśmy w ubiegłym tygodniu – pomyślne rozstrzygnięcie postępowania przetargowego przypieczętowało zakup lekkiego samochodu ratowniczo – gaśniczego dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Olszynie (gm. Herby). Koszt zadania to 412.197,20 złotych.

Prezentujemy szczegółowe parametry lekkiego pojazdu ratowniczo – gaśniczego marki Mitsubishi, który niebawem zasili gotowość bojową jednostki. 

Nadwozie Mitsubishi zbudowane zostało z materiałów odpornych na korozję lub zabezpieczonych przed korozją. Dostęp do przewożonego sprzętu umożliwia zestaw 5-ciu żaluzji rolowanych, wykonanych z aluminium anodowanego. Ponadto do przewożenia sprzętu przystosowany został dach nadwozia.

Samochód wyposażony został w zestaw sygnalizacji samochodu specjalnego w postaci belki świetlnej i dodatkowego niebieskiego światła błyskowego z tyłu pojazdu oraz syreny elektronicznej o modulowanej wysokości tonu. Dodatkowo na dachu zabudowy umieszczone zostały lampy oświetlające pole pracy – po jednej na każdą żaluzję.

Mitsubishi posiada również maszt oświetleniowy teleskopowy, wysuwany za pośrednictwem sprężonego powietrza pobieranego z elektrycznej sprężarki zamontowanej na pojeździe. Zastosowanie takiego masztu, a co za tym idzie poszerzenie pola oświetlenia, zdecydowanie poprawia skuteczność działań ratowniczych, bezpieczeństwo osób poszkodowanych oraz biorących udział w akcji.

W celu umożliwienia dostępu do sprzętu na dachu pojazdu, z tyłu nadwozia umieszczona została drabinka wyposażona w stopnie antypoślizgowe.

PARAMETRY SAMOCHODU:

Typ pojazdu:
Lekki samochód ratowniczo-gaśniczy
PN-EN 1846-1 L-2-6-1200-40/80-1

Klasa pojazdu
UTERENOWIONA

Typ podwozia
FUSO CANTER

WYMIARY I MASY:
Długość całkowita: 7 100 mm
Szerokość całkowita: 2 260 mm
Rozstaw osi: 3 865 mm
Wysokość całkowita: 2 750 mm
Kąt natarcia: 25o
Kąt zejścia: 23,5o
Masa własna: 4 000 kg
Masa dopuszczalna: 6 500 kg
Maksymalna masa rzeczywista: 6 300 kg
Hak holowniczy: dopuszczalne obciążenie pionowe 140 kg
Maksymalna masa holowanej przyczepy: 3 500 kg
Maksymalna masa holowanej przyczepy bez hamulca: 750 kg

DANE TECHNICZNE
Silnik: czterocylindrowy, czterosuwowy o zapłonie samoczynnym z bezpośrednim wtryskiem paliwa.
Pojemność skokowa: 2988 ccm
Moc maksymalna: 129 kW przy prędkości obrotowej 3500 obr/min
Paliwo: olej napędowy
Pojemność zbiornika paliwa: 100 l
Napęd: 4×4
Prędkość maksymalna: 130 km/h
Ogumienie: 205/75R17,5C
Ciśnienie w oponach przód: 7,5 bar
Ciśnienie w oponach tył: 7,6 bar
Układ hamulcowy: hydrauliczny

Instalacja elektryczna
Napięcie zasilania i sterowania: 12 V DC
Temperatura pracy: (min.)-25°Cdo +50°C wg EN
lP (min.) IP44

Emisja hałasu
– dla samochodu w ruchu do 78 dB.
– dla samochodu na postoju przy 2625 obr/min . do 85 dB .

Wyciągarka elektryczna
Typ: PW 12000
Uciąg na pojedynczej linie: 5443 kg
Silnik: 6 KM
Sterowanie: pilot przewodowy
Redukcja: 265:1
Hamulec: automatyczny
Lina: 26 m

Maszt oświetleniowy
Napięcie zasilania najaśnic: 12V
Napięcie sterowania i automatyki: 12V
Ciśnienie powietrza: 1-1,5 bar
Wysokość w stanie rozłożonym: 4500 mm
Moc: 360W
Strumień świetlny: 27600 lm
Stopień ochrony masztu: IP67

Agregat wysokociśnieniowy
TYP AWP 80/40
Wydajność: 80 l/min
Ciśnienie: 40 bar
Typ silnika napędowego: Briggs&Stratton
Moc silnika: 9,7 kW /3600 obr/min
Zużycie paliwa: 2,4 l/h -3600 obr/min
Pojemność zbiornika paliwa: 7,1 l
Zwijadło: 60m

Zbiornik wody 1200 litrów
Zbiornik środka pianotwórczego 130 litrów

Zużycie paliwa – poruszanie się bez przyczepy 15,5 l/100km
Zużycie paliwa – poruszanie się z przyczepą 18,5 l/100km
Praca na postoju 4 l/godz.
Praca dodatkowego ogrzewania 0,3 l/godz.

Informacje / zdjęcia: dzięki uprzejmości firmy: Dragon S.C. z Dąbrowy Górniczej

  1. Gratulacje dla Jednostki oraz oby dobrze i niezawodnie służył przez wiele Lat

    Odpowiedz

Dodaj komentarz do Adam Anuluj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.