Od poniedziałku 22.11. Zakład Ubezpieczeń Społecznych zmieni godziny pracy. Przyczyną sytuacja epidemiczna w Polsce

Od poniedziałku 22.11. Zakład Ubezpieczeń Społecznych zmieni godziny pracy. Przyczyną sytuacja epidemiczna w Polsce

Od 22 listopada, w każdy poniedziałek sale obsługi klientów w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych będą czynne od godziny 8.00 do 17.00. Taki czas urzędowania będzie obowiązywał do 31 marca 2022 roku – To o godzinę krócej niż dotychczas. Zmiana jest podyktowana m.in. sytuacją epidemiologiczną w kraju – poinformowała Beata Kopczyńska, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa śląskiego.

ZUS zbadał natężenie ruchu w swoich placówkach, w dniu kiedy Urząd pracuje dłużej. Jak się okazało, najwięcej osób odwiedza instytucję w godzinach dopołudniowych, czyli od godziny 10.00 do 12.00. Po południu liczba klientów maleje z godziny na godzinę, a po godzinie 17.00 sale obsługi świecą pustkami.

Nowy czas pracy w salach obsługi, zarówno we wszystkich placówkach ZUS w województwie śląskim, jak i w całym kraju, wprowadzony zostanie od najbliższego poniedziałku i będzie obowiązywał do końca marca przyszłego roku. W pozostałe dni tygodnia, czyli od wtorku do piątku, sale obsługi klientów będą czynne tak jak dotychczas, czyli w godzinach od 8.00 do 15.00 – zapowiada rzecznik Beata Kopczyńska.

Przypomina, że wiele spraw w ZUS można załatwić bez wychodzenia z domu, a informacje można uzyskać kontaktując się z urzędem telefonicznie bądź online.

W dni powszednie od godz. 7.00 do godz. 18.00 do dyspozycji klientów jest Centrum Obsługi Telefonicznej (nr tel.: 22 560 16 00, e-mail: cot@zus.pl), natomiast wnioski i dokumenty można przesyłać przez całą dobę za pomocą Platformy Usług Elektronicznych ZUS. Z pracownikami swojego oddziału klienci mogą konsultować się podczas e-wizyty, czyli wideorozmowy przez internet. Należy ją umówić przez stronę www.zus.pl/e-wizyta.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.