Oddział Chorób Wewnętrznych SP ZOZ LUBLINIEC wznawia działalność [FILM]

Oddział Chorób Wewnętrznych SP ZOZ LUBLINIEC wznawia działalność [FILM]

Po 16 tygodniach zawieszenia, w środę 1 lipca działalność wznowił Oddział Chorób Wewnętrznych Samodzielnego Publicznego Zespołu Opieki Zdrowotnej w Lublińcu – poinformowało Starostwo Powiatowe w Lublińcu.

Oddział dysponuje 35 łóżkami, w ubiegłym roku przeprowadzono tutaj remont oraz zakupiono wyposażenie i aparaturę medyczną za ponad 3 miliony złotych.

Przypomnijmy, że do zawieszenia oddziału doszło w dniu 11 marca tego roku. W rozmowie z Lublinieckim.pl, ówczesny dyrektor placówki – Tomasz Piechniczek wskazywał, że powodem zawieszenia były braki kadrowe, będące następstwem wypowiedzeń złożonych z końcem stycznia przez dwóch lekarzy.

Dyrektor podkreślał przy tym, że pomimo dotkliwych problemów placówka nieustannie czyniła regularne starania aby pozyskać dodatkowy personel. Niestety, marcowe rozmowy kończyły się fiaskiem. W ramach przygotowań do zawieszenia Oddziału, pacjencji otrzymali wypisy do domów lub przeniesieni zostali do okolicznych ośrodków.

Skomplikowana sytuacja SP ZOZ – zwłaszcza w wymiarze finansowym i kadrowym, zbiegła się ze zmianą na stanowisku dyrektora. Po złożeniu rezygnacji przez Tomasza Piechniczka, 21 maja w postępowaniu konkursowym, do którego przystąpiły 4 osoby, wyłoniony został nowy dyrektor Samodzielnego Publicznego Zespołu Opieki Zdrowotnej w Lublińcu – jest nim Dariusz Brzeziński.

Ważnym elementem działań ukierunkowanych na poprawę sytuacji szpitala powiatowego (nie tylko w Lublińcu) jest dofinansowanie przyznane w ramach solidarnościowego programu wsparcia powiatów i miast na prawach powiatu województwa śląskiego w zakresie ochrony zdrowia. Kolejnym zastrzykiem dla powiatu jest kwota otrzymana w ramach rządowego Funduszu Inwestycji Samorządowych – to odpowiednio 624 000 i 1 433 269 złotych.

W przypadku SPWPiM- Środki wydatkowane zostaną m.in. na zakup ambulansu z wyposażeniem medycznym oraz modernizację klimatyzacji i wentylacji mechanicznej w budynku Izby Przyjęć. Zakupiony zostanie również agregat prądotwórczy i  wyposażenie medyczne dla potrzeb Izby Przyjęć: wózki transportowe, kardiomonitory i respiratory – informuje powiat.

W spotkaniu zorganizowanym w dniu 26 czerwca, na okoliczność przyznania dofinansowań, uczestniczyli: poseł na Sejm RP Andrzej Gawron, przedstawiciele władz województwa śląskiego: członek zarządu Izabela Domogała, radny sejmiku Bartłomiej Kowalski, radny sejmiku Zbigniew Przedpełski, asystent Małgorzata Przybyłek oraz radny Rady Powiatu w Lublińcu Dawid Smol.

Na ręce przedstawicieli władz powiatu lublinieckiego: starosty Joachima Smyły, wicestarosty Tadeusza Koniny, sekretarza Sylwii Fronczek i skarbnika Jacka Fokczyńskiego przekazano dokument będący potwierdzeniem otrzymania dofinansowania.

W spotkaniu uczestniczyli również: dyrektor SP ZOZ w Lublińcu Tomasz Piechniczek i kierownik pogotowia ratunkowego Henryk Nieroda.

 

zdjęcie: lubliniec.starostwo.gov.pl

  1. yBardzo oczekiwana informacja. Jednak po jej przeczytaniu budzi się szereg pytań. Np. od kiedy faktycznie Oddział wznowił pracę i kto nim obecnie kieruje.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.