Rusza przetarg na budowę nowego wiaduktu w Lublińcu. Jak długo potrwałaby inwestycja? Co z objazdami?

Rusza przetarg na budowę nowego wiaduktu w Lublińcu. Jak długo potrwałaby inwestycja? Co z objazdami?

W środę 7 września Zarząd Dróg Wojewódzkich w Katowicach opublikował ogłoszenie o przetargu na rozbiórkę i budowę wiaduktu nad torami PKP w ciągu drogi wojewódzkiej nr 906 w Lublińcu. W przypadku wyłonienia wykonawcy będzie to największa w ostatnich latach inwestycja drogowa na terenie miasta.

Zgodnie z dokumentacją zamieszczoną z Biuletynie Informacji Publicznej katowickiego ZDW, prace obejmować będą m.in. rozbiórkę istniejącego i budowę nowego obiektu położonego na ulicy Powstańców Śląskich – włącznie z wcześniejszym przygotowaniem terenu, budową instalacji rurociągów i linii komunikacyjnych, po montaż takich elementów jak bariery czy znaki drogowe.

  • Termin otwarcia ofert wyznaczono na 11 października 2022 roku (godz. 9:00)
  • W przypadku wyłonienia wykonawcy będzie on związany ofertą do dnia 8 stycznia 2023 roku.
  • Planowany termin realizacji prac to maksymalnie 26 miesięcy od dnia podpisania umowy z wykonawcą.

Jeśli zatem w zaokrągleniu prace nad rozbiórką i budową wiaduktu ruszyłyby z początkiem listopada 2022, mogłyby potrwać one do grudnia 2024 roku. Należy jednak podkreślić, że termin faktycznego rozpoczęcia inwestycji uzależniony będzie od procedur spoczywających na PKP, dotyczących ustalenia warunków, które dałyby zielone światło wykonawcy zadania.

Co z objazdami?

Stanowisko Zarządu Dróg Wojewódzkich nie odbiega tego, które przedstawiono już na początku 2022 roku, kiedy opracowany projekt tymczasowej organizacji ruchu został zatwierdzony przez marszałka województwa śląskiego. Jak informował Ryszard Pacer – rzecznik prasowy ZDW:

  • ruch samochodowy kierowany będzie ul. Klonową i ul. Częstochowską na terenie gminy Lubliniec oraz ul. Główną w Jawornicy (do ronda w Kochanowicach a następnie drogami krajowymi 46 i 11)
  • dla wygody pieszych, wykonawca zobowiązany będzie w godzinach 6.00 – 22.00 zapewnić kursowanie zastępczej komunikacji zbiorowej busami 9 osobowymi
  • ruch rowerowy zostanie skierowany na najbliższy przejazd kolejowy w ciągu ul. Częstochowskiej i dalej ulicami: Podmiejską, Częstochowską, Paderewskiego, Plebiscytową i Cmentarną

Zarząd Dróg Wojewódzkich w Katowicach zamierza zrealizować zadanie m.in. w oparciu o dofinansowanie wysokości 30 milionów złotych uzyskane w drugiej edycji Rządowego Programu Inwestycji Strategicznych w ramach Polskiego Ładu.

Dokumentacja przetargowa: TUTAJ [bip-slaskie.pl]

  1. Już dawno Burmistrz Miasta Lublińca powinien, połączyć ul. Cegielnianą z Witosa, Szaforza z Sokoła i Przemysłową z Częstochowską, ale to zbyt skomplikowane bo PKP albo Wody Polskie, ale widocznie ważniejsza jest Kilara i Hadyny, gdzie jest kilka domów w budowie…. a tak ruch zostanie puszczony ul. Częstochowską :D, ciekawe jakie będą korki dla osób dojeżdżających do pracy od strony Woźnik 😉

    Odpowiedz
  2. a tunel na Częstochowskiej mógł być na ukończeniu… najpierw za drogi a później procedury… hossa nie trwa wiecznie

    Odpowiedz

Dodaj komentarz do krzysiek Anuluj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.