Utrzymanie czystości na ulicach Lublińca będzie droższe niż w 2020 roku? Znamy wynik przetargu

Utrzymanie czystości na ulicach Lublińca będzie droższe niż w 2020 roku? Znamy wynik przetargu

14 grudnia w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Lublińcu opublikowano ogłoszenie o unieważnieniu postępowania o udzielenie zamówienia na utrzymanie czystości ulic, chodników i placów w Lublińcu w 2021 roku. Sprawa porządkowania przestrzeni miejskiej w rozpoczętym 2021 roku rozstrzygnęła się dopiero w drugim postępowaniu, na początku stycznia i niestety… odbiła się rykoszetem na budżecie gminy.

W porównaniu do poprzedniego postępowania, rozstrzygniętego pod koniec stycznia 2020, w którym cena oferenta wysokości 432 tysięcy złotych okazała się korzystna wobec kwoty 470 tysięcy wyodrębnionej przez miasto, w grudniu – Cena najkorzystniejszej oferty przewyższyła kwotę, jaką zamawiający przeznaczył na sfinansowanie zamówienia – informował Burmistrz Edward Maniura w dokumencie podpisanym przez Jana Grajcara, naczelnika Wydziału Strategii i Zamówień Publicznych.

Magistrat przeznaczył na sfinansowanie zamówienia nieco mniejszą kwotę 415.000,00 złotych. Tymczasem wartość najkorzystniejszej oferty wyniosła aż 886.508,12 złotych! Losy utrzymania czystości ulic, chodników i placów na terenie Lublińca w 2021 roku stanęły więc pod znakiem zapytania. Według informacji, którą w przekazał nam wówczas Jan Grajcar, miasto zaplanowało powtórzenie przetargu.

W drugim rozdaniu, tuż przed końcem ubiegłego roku, ceny podane przez oferentów ponownie przewyższyły kwotę 415 tysięcy – najniższa z nich sięgnęła ponad 498 tysięcy. We wtorkowej korespondencji z Lublinieckim.pl naczelnik WSiZP poinformował o zwiększeniu przez miasto kwoty przeznaczonej na sfinansowanie zamówienia – W dniu dzisiejszym została podpisana umowa z Wykonawcą. Wartość umowy, po poprawieniu błędów rachunkowych wyniosła 479.678,97 zł – napisał Jan Grajcar.

Ostatecznie w 2021 roku Lubliniec zdoła utrzymać estetykę ulic na odpowiednim poziomie, jednak magistrat będzie musiał wyłożyć na ten cel o ponad 47 tysięcy złotych więcej niż w styczniu 2020.

*     *     *

Zapotrzebowanie na podmiot zajmujący się utrzymaniem czystości w stolicy powiatu lublinieckiego jest duże. W ramach rozpoczynającego się zadania zaplanowano oczyszczanie ulic o łącznej długości 60 420 metrów – obejmujące usuwanie i wywóz zmiotek śmieci, błota lub ziemi. To również utrzymanie pasów zieleni ulicznej o łącznej powierzchni 115 618 m2 oraz oczyszczanie chodników i alejek spacerowych o powierzchni 141 384 m2.

Kolejne zadania zaplanowane przez miasto to regularne opróżnianie 483 sztuk koszy ulicznych oraz porządkowanie 13 przystanków autobusowych. Obsłudze podlegają 22 słupy i tablice ogłoszeniowe. Zakres obowiązków wykonawcy dotyczy także likwidacji dzikich wysypisk śmieci, oczyszczanie boiska sportowego Unii, a nawet obsługa ewentualnych imprez plenerowych poprzez ustawianie i opróżnianie pojemników na odpady.

Bardzo ważnym elementem zadania jest usuwanie konarów gałęzi z ulic i pasów drogowych po wichurach i innych zdarzeniach atmosferycznych.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.