Przenosiny Urzędu Gminy Pawonków do budynku szkoły podstawowej… jeszcze nie teraz.

Przenosiny Urzędu Gminy Pawonków do budynku szkoły podstawowej… jeszcze nie teraz.

Unieważniono przetarg na aranżację budynku szkoły podstawowej na budynek Urzędu Gminy w Pawonkowie. W dniu rozstrzygnięcia postępowania (7.08) do gminy nie wpłynęła żadna oferta, która umożliwiałaby wyłonienie wykonawcy zadania.

Czas nagli – w dotychczasowej siedzibie Urzędu, której właścicielem jest miejscowa parafia, brakuje już miejsca na dokumentację i dla nowych pracowników, których chciałby zatrudnić magistrat.

Przeprowadzka do budynku szkoły podstawowej, choć szalenie niezbędna, wiąże się jednak z wcześniejszym przystosowaniem placówki do potrzeb wynikających ze specyfiki wewnętrznego funkcjonowania urzędu. W nowej siedzibie samorządowców planowano przeprowadzić m.in. roboty rozbiórkowe i murowe, wykonanie posadzek, wymianę stolarki, wykonanie tynków i robót malarskich, demontaże oświetlenia wewnętrznego, wykonanie układu zasilania w energię z odnawialnych źródeł energii, a także wykonanie instalacji elektrycznej wewnętrznej i instalacji informatycznej oraz telefonicznej.

Wójt Gminy Pawonków, Joanna Wons – Kleta, zapowiada, że w możliwie najszybszym terminie ogłoszony zostanie kolejny przetarg na aranżację pomieszczeń szkoły – Podtrzymujemy przy tym zamiar przeniesienia kadry Urzędu Stanu Cywilnego z budynku znajdującego naprzeciw Urzędu Gminy. Zwolnione lokale chcemy przeznaczyć na założenie świetlicy dla mieszkańców. Z uwagi na przedłużającą się procedurę przetargową będzie to jednak możliwe najprawdopodobniej w przyszłym roku – zaznacza.

W chwili obecnej samorząd koncentruje się na niezwykle ważnych rozstrzygnięciach w kwestii dofinansowania w ramach Funduszu Dróg Samorządowych. Według informacji, do których dotarł Lubliniecki.pl, Gmina Pawonków najprawdopodobniej otrzyma wsparcie finansowe, dlatego urzędnicy w pierwszej kolejności mobilizują siły w obliczu procedur związanych z przyznaniem pieniędzy – Poczekajmy na oficjalne powiadomienia w tej sprawie – uspokaja wójt Joanna Wons – Kleta – O ponownym przetargu związanym z przeprowadzką do budynku szkoło z pewnością nie zapomnimy – dodaje.

*     *     *

Gmina Pawonków utworzona została z dniem 1 stycznia 1973 roku, w ówczesnym województwie katowickim i od tamtej pory urząd mieści się w budynku przy ulicy Zawadzkiego, w centrum miejscowości. Zniesiono dotychczasowy podział terenów wiejskich na gromady, likwidując prezydia gromadzkich rad narodowych, tworząc jednocześnie gminy jako podstawowe jednostki podziału administracyjnego i gospodarczego na terenach wiejskich. Z dniem 1 lipca 1975 roku, w wyniku wprowadzonego nowego podziału administracyjnego kraju, polegającego na likwidacji szczebla powiatowego i utworzenia nowych województw, gmina Pawonków znalazła się w województwie częstochowskim. Po kolejnej reformie administracyjnej, od 1999 roku należy do woj. śląskiego.

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.