Gmina Kochanowice: Udany przetarg z myślą o osobach niepełnosprawnych. Aż 50 wymogów dla wykonawcy zadania

Gmina Kochanowice: Udany przetarg z myślą o osobach niepełnosprawnych. Aż 50 wymogów dla wykonawcy zadania

W gminie Kochanowice rozstrzygnięto przetarg na dostawę 24 miejscowego autobusu przystosowanego do przewozu osób niepełnosprawnych, w tym dwóch poruszających się na wózkach inwalidzkich.

Pojazd, zakupiony dzięki dofinansowaniu w kwocie 185 tysięcy ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, ułatwi transport ponad 20 uczniów do Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego przy ul. Stalmacha w Lublińcu.

Dotychczas korzystaliśmy z 9 osobowego busa, który ze względu na ilość uczniów codziennie wykonywał po trzy kursy. Wiązało się to nie tylko ze znacznymi wydatkami ale także z opóźnieniami wynikającymi np. z warunków atmosferycznych i natężenia ruchu. Osoby podróżujące pierwszym kursem musiały czynić to bardzo wcześnie aby pozostałe grupy zdążyły na swoje zajęcia. Zależało nam zatem na sprowadzeniu większego, nowoczesnego pojazdu, który zabierałby wszystkich uczniów jednorazowo, a jednocześnie spełniałby odpowiednie warunki związane z przewozem osób niepełnosprawnych – podkreśla Sekretarz Gminy Kochanowice, Andrzej Domagała.

Dlatego właśnie w postępowaniu przetargowym Gmina Kochanowice zastrzegła sobie dużą ilość odpowiednich wymogów. Wszystkie zastosowane materiały i wyposażenie autobusu muszą posiadać stosowne certyfikaty, homologacje oraz spełniać normy i przepisy o przewozie osobowym i osób niepełnosprawnych.

Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej wynosi 90 dni. Podpisanie umowy z wykonawcą wyznaczono na 22 października 2021. Całkowity koszt zakupu i dostawy to ponad 360 tysięcy złotych (dofinansowanie 185 tys.)

Minimalne warunki techniczne i wymagane wyposażenie autobusu to:

  • Autobus z możliwością przewozu osób niepełnosprawnych,
  • Rok produkcji autobusu oraz pojazdu bazowego: min. 2021,
  • Silnik wysokoprężny zasilany olejem napędowym,
  • Zbiornik paliwa minimum 90 litrów,
  • Pojemność silnika nie mniej niż 1900cm³,
  • Moc silnika minimum 190 KM,
  • Skrzynia biegów automatyczna,
  • Rozstaw osi minimum 4200mm,
  • Autobus 24 miejsca siedzące (22 pasażerów + kierowca + pilot, w tym dwie osoby niepełnosprawne na wózkach inwalidzkich),
  • Drzwi autobusu – troje drzwi: z lewej strony z przodu – drzwi wejściowe kierowcy, z prawej strony z przodu – drzwi wejściowe z obniżonymi stopniami ułatwiającymi wejście do przedziału pasażerskiego, z tyłu – tylne drzwi dwuskrzydłowe o kącie otwarcia 270 stopni z możliwością wprowadzenia osób na wózkach inwalidzkich,
  • Dodatkowe uchwyty ułatwiające wsiadanie do przestrzeni pasażerskiej,
  • Układ kierowniczy ze wspomaganiem,
  • Kierownica regulowana w dwóch płaszczyznach,
  • Hamulce tarczowe z przodu i z tyłu,
  • Poduszka powietrzna dla kierowcy,
  • System zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania (ABS),
  • System kontroli trakcji,
  • Elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy,
  • Układ ułatwiający ruszanie na wzniesieniach,
  • Immobiliser,
  • Regulacja zasięgu reflektorów,
  • Fotel kierowcy komfortowy, resorowany z regulacją wysokości, kąta pochylenia oparcia, regulacją odcinka lędźwiowego i podłokietnikiem,
  • Radio cyfrowe z Bluetooth, USB, AUX-in, system nawigacji satelitarnej, zestaw głośnomówiący ze sterowaniem głosowym, ekran dotykowy min. 6 calowy,
    z możliwością obsługi kamery cofania,
  • Szyby w autobusie: przedział pasażerski szyby przyciemnione, podwójne, termoizolowane, szyba przednia czołowa podgrzewana elektrycznie, szyby
    w drzwiach przednich bocznych sterowane elektrycznie,
  • Szyberdach pełniący rolę wyjścia awaryjnego,
  • Klimatyzacja fabryczna, dla przedziału kierowcy. Dodatkowo niezależny układ klimatyzacji dla przedziału pasażerskiego wyposażony w odrębną sprężarkę. Moc układu klimatyzacyjnego w przestrzeni pasażerskiej minimum 12 KW,
  • Ogrzewanie: niezależne od pracy silnika ogrzewanie wodne połączone
    z kaloryferem długości minimum 3,5m umieszczonym na ścianie bocznej pojazdu oraz niezależne od pracy silnika ogrzewanie suche (nadmuch ciepłego powietrza) moc ogrzewania minimum 4 KW.
  • Przednie i tylne światła do jazdy dziennej, przeciwmgielne światła przednie
    z funkcją doświetlania zakrętów,
  • Autoalarm plus centralny zamek sterowany pilotem,
  • Lusterka zewnętrzne podgrzewane, sterowane i składane elektrycznie
    z systemem monitorowania martwego pola widzenia w lusterkach z funkcją ostrzegania o pojazdach nadjeżdżających z prawej lub lewej strony,
  • Czujniki parkowania przód i tył wraz z kamerą cofania,
  • Tachograf + ogranicznik prędkości (100km/h),
  • Automatyczna blokada zamków po ruszeniu z miejsca,
  • Koło zapasowe pełnowymiarowe,
  • Chlapacze przód i tył,
  • Ogumienie letnie na wyposażeniu autobusu,
  • Ogumienie dodatkowe tj. komplet opon zimowych wraz z felgami,
  • Podłoga pokryta antypoślizgową i wodoodporną wykładziną, a ściany i sufit pokryte tapicerką miękką, z materiału łatwego do utrzymania czystości,
  • Oświetlenie typu LED przedziału pasażerskiego w układzie dzień/noc,
  • Dwie półki na bagaż podręczny tj. prawa i lewa strona autobusu,
  • Komplet zasłon okiennych,
  • Przegroda za fotelem kierowcy wykonana ze szkła bezpiecznego,
  • Kolorystyka wnętrza autobusu do wyboru przez Zamawiającego,
  • Możliwość zamocowania dwóch wózków inwalidzkich poprzez zamontowanie specjalnego wyposażenia w autobusie: system atestowanych szyn podłogowych do mocowania wózków inwalidzkich (zamiennie z fotelami), dwa komplety atestowanych pasów do zamocowania dwóch wózków inwalidzkich, dwa komplety pasów zabezpieczających w czasie jazdy osoby niepełnosprawne podróżujące na wózkach inwalidzkich, fotele montowane
    w systemie szybkiego demontażu – demontaż bez użycia narzędzi w miejscu przeznaczonym dla osób niepełnosprawnych podróżujących na wózkach inwalidzkich, magnetyczne tabliczki informacyjne zgodne ze specjalnym przeznaczeniem pojazdu – przewóz osób niepełnosprawnych,
  • Wszystkie siedzenia tapicerowane, miękkie, z regulowanymi oparciami, podłokietnikami od strony przejścia oraz przesuwem bocznym (dotyczy foteli dwuosobowych). Fotele w przestrzeni pasażerskiej, w miejscu przewozu
    i kotwiczenia dwóch wózków inwalidzkich, zamontowane w sposób umożliwiający łatwy i szybki demontaż. Wszystkie fotele wyposażone w pasy trzy-punktowe, za wyjątkiem pierwszych dwóch rzędów foteli, w których wymagane są pasy cztero-punktowe,
  • Wprowadzanie wózków inwalidzkich z tyłu pojazdu za pomocą platformy/ręcznej rampy najazdowej,
  • Wykonawca zapewnia serwis w autoryzowanej stacji obsługi w odległości do 200km od siedziby Zamawiającego,
  • Wyposażenie dodatkowe: atestowane gaśnice – 2szt, w tym jedna min. 2 kg., ostrzegawczy trójkąt odblaskowy, podnośnik autobusowy, kliny pod koła, młoteczki do zbicia szyb przy wyjściach awaryjnych, kamizelka odblaskowa dla osoby dorosłej,
  • Warunki gwarancji: gwarancja na silnik i podzespoły – minimum 2 lata, bez limitów kilometrów, gwarancja na powłoki lakiernicze – minimum 2 lata, bez limitów kilometrów, gwarancja na perforację nadwozia – minimum 6 lat, gwarancja na perforację nadwozia – minimum 6 lat,
  • Kolor nadwozia – srebrny, szary, granatowy, czarny – do uzgodnienia.

Zamówienie dofinansowane jest ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w ramach: „Programu wyrównania różnic między regionami III” obszar D.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.