Powiat Lubliniecki: Nieodpowiedzialni ROWERZYŚCI plagą na ulicach i chodnikach! Smutny bilans policyjnej akcji

Powiat Lubliniecki: Nieodpowiedzialni ROWERZYŚCI plagą na ulicach i chodnikach! Smutny bilans policyjnej akcji

We wtorek 12 września lublinieccy policjanci przeprowadzili działania “Rowerzyści”, mające na celu zmniejszenie liczby zdarzeń drogowych z udziałem tej grupy uczestników ruchu.

Akcja miała uświadomić wszystkim uczestnikom ruchu drogowego, jakie zagrożenia mogą występować, jeżeli nie przestrzegają oni przepisów – podkreśla st. asp. Monika Wacławek, oficer prasowy Komendy Powiatowej Policji w Lublińcu.

Mundurowych można było spotkać w rejonach przejść dla pieszych i w miejscach, gdzie zwykle panuje duży ruch pojazdów.

– W trakcie działań mundurowi ujawnili łącznie 23 wykroczenia. Najczystszym z nich była jazda wzdłuż po chodniku, jak również przez przejście dla pieszych – wymienia rzecznik lublinieckiej komendy.

W każdym z tych przypadków zastosowano mandat karny lub pouczenie.

Podczas wczorajszych działań – czytamy na oficjalnej stronie KPP – policjanci zatrzymali również 3 nietrzeźwych rowerzystów. Jeden z nich miał we krwi ponad 2 promile alkoholu i poruszał się swoim rowerem drogą publiczną, narażając siebie, jak również innych na niebezpieczeństwo wypadku drogowego.

Policjanci regularnie apelują do wszystkich uczestników ruchu drogowego o rozsądek na drodze. Szczególny apel kierują do niechronionych uczestników ruchu drogowego, aby ci używali elementów odblaskowych w trosce o własne bezpieczeństwo – nie tylko poza obszarem zabudowanym, ale na wszystkich nieoświetlonych drogach, także w obszarze zabudowanym.

W 2022 roku rowerzyści uczestniczyli w 3 685 wypadkach drogowych, w których zginęło 170 rowerzystów, a rany odniosło 3 356 osób (3 344 kierujących rowerami i 12 pasażerów). W porównaniu do roku 2021, zwiększyła się liczba wypadków z udziałem rowerzystów o 172 (+4,9%).

W 2022 roku rowerzyści przyczynili się do powstania 1 304 wypadków, w których zginęły 72 osoby, a 1 286 osób doznało obrażeń ciała. W porównaniu z 2021 rokiem jest to więcej: wypadków o 83 (+6,8%) i osób rannych o 88 (+7,3%) przy spadku liczby osób zabitych o 4 (-5,3%).

Mundurowi podkreślają również, że: “W wielu przypadkach także niewłaściwe zachowanie pieszych przyczynia się do niebezpiecznych sytuacji na drodze. Mowa głównie o nieostrożnym wejściu na jezdnię, przechodzeniu przez jezdnię przy wyświetlanym na sygnalizatorze czerwonym świetle, wtargnięciu na jezdnię zza przeszkody”.

  1. najłatwiej karać, statystyki fajnie wyglądają, jest się czym pochwalić. Wprowadzenie przepisów gdzie pieszy chcąc wejść na jezdnię ma pierwszeństwo to jakby skazanie na śmierć najmniej chronionego uczestnika ruchu. Dlaczego pieszy nie powinien ręką sygnalizować zamiaru wejścia na przejście przez jezdnię !!!! A jest możliwa i bezpieczna jazda chodnikiem rowerzystów i pieszych należy zachować rozsądek.

    Odpowiedz
    • Do dziś mam bliznę na nodze po “bezpiecznej” jeździe rowerzysty chodnikiem, nastolatek potrącił mnie jadąc szybko rowerem po chodniku i …bezpiecznie odjechał. Po mieście poruszam się i pieszo i na rowerze i dobrze wiem że nie tylko rowerzyści czy piesi łamią przepisy. Często stałam przy przejściu czekając aż łaskawcy za kierownicą pozwolą mi przejść na drugą stronę ulicy. Zdarzało się również że podjeżdżając do przejścia kierowca nie zwolnił a przyspieszył i użył klaksonu dając do zrozumienia kto rządzi na jezdni. To nie przepisy a kierowcy nie respektujący tych przepisów skazują pieszych na śmierć czy kalectwo. Przepisy są dobre, to wielu kierowców jest do bani o kulturze ich jazdy nie wspomnę.

      Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.