PKP Polskie Linie Kolejowe prowadzą prace projektowe związane z budową wiaduktu kolejowego w miejscowości Boronów (pow. lubliniecki) w ramach prac na linii kolejowej Chorzów Batory – Tarnowskie Góry – Karsznice – Inowrocław – Bydgoszcz – Maksymilianowo.
– To bardzo dobra informacja dla mieszkańców naszej gminy i nie tylko, tym bardziej, że przejazd samochodów ma odbywać się pod obecnym torowiskiem, które tym samym przekształci się w wiadukt. Oczywiście, inwestycja będzie wymagać wielu ustaleń i czasu ale w przyszłości z pewnością usprawni komunikację w rejonie Boronowa – podkreśla wójt gminy, Krzysztof Bełkot.
“Projektowany jest wiadukt kolejowy w Boronowie, który zastąpi obecny przejazd w poziomie szyn w ciągu drogi wojewódzkiej. Efektem przyszłej inwestycji będzie zwiększenie bezpieczeństwa na styku drogi i torów” – dodaje Katarzyna Głowacka z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A w korespondencji z Lublinieckim.pl
Dodała, że dokumentacja projektowa poprzedza inwestycję, której efektem będą także lepsze podróże i przewóz towarów między Nakłem Śląskim a Herbami Nowymi, czyli efektywniejsze przewozy kolejowe na linii nr 131 z południa na północ Polski. Realizacja projektu zwiększy możliwości przyjaznego środowisku transportu kolejowego.
To nie wszystkie zmiany związane z przedsięwzięciem – Z myślą o pasażerach – kontynuuje Katarzyna Głowacka – Opracowane mają być przebudowy stacji: Nakło Śląskie, Tarnowskie Góry, Kalety, Boronów oraz przystanków: Miasteczko Śląskie i Strzebiń;
Całościowy zakres projektu obejmuje ok. 86 km torów i sieci trakcyjnej.
Planowane prace mają pozwolić na szybszą jazdę składów pasażerskich do 140, a towarowych do 120 km/h. Przewidziane są nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym, które przy realizacji inwestycji zwiększą przepustowość linii – będzie mogło kursować więcej pociągów.
Uwzględniono przy tym przyszłą przebudowę lub remont 63 obiektów inżynieryjnych. Sterowanie ruchem ma być prowadzone z Lokalnego Centrum Sterowania w Tarnowskich Górach, wyposażonego w nowoczesny system komputerowy. W zakres projektu wchodzi również zwiększenie bezpieczeństwa na 6 przejazdach kolejowo-drogowych.
Wartość inwestycji to ok. 37 mln zł netto przy dofinansowaniu z unijnego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Zakończenie prac projektowych planowane jest w I kwartale 2024 roku. W kolejnych latach będzie możliwa realizacja robót.
Do dużej inwestycji kolejowej przymierza się również Miasto Lubliniec wraz z PKP PLK – mowa tutaj o tunelu pod przejazdem kolejowym na ul. Częstochowskiej – Aktualnie przygotowywany jest przetarg na wykonanie dokumentacji technicznej tunelu – poinformował 7 kwietnia br. Burmistrz Miasta Lublińca, Edward Maniura w korespondencji z mieszkańcami na stronie Urzędu Miejskiego.
Samochody przejadą po torowiskiem?????, a może pod torowiskiem?, ale tu jest mowa o wiadukcie, to może nad torowiskiem, chyba że będzie tunel, to wtedy po(d) torowiskiem. Autorze zanim naciśniesz klawisz Enter sprawdź raz jeszcze tekst na ewentualne literówki czy chochliki
Poprawione, dzięki.
Dziękuję za art,będzie mi bardzo pomocny w realizowanej inwestycji
Pociągi będą śmigać przez Boronów.
Będziemy mieli na co popatrzeć.
Dojście do Peronu 2 stanie się jeszcze bardziej niebezpieczne.
Cieszyłoby mnie, gdyby było można dojechać na Śląsk a ta inwestycja koło ch..a mi lata.